В най-новата история на автомобилната индустрия няма друга компания, която да е преживяла толкова бърз растеж като Tesla. Несъмнено това е главният герой от последните 10 години. Tesla успя да поведе световния пазар на електрически превозни средства, като представи атрактивни и конкурентни модели в точното време и на правилните места, категоричен е Фелипе Муньос от JATO Dynamics в своя анализ за изданието Motor1.
Компанията, притежавана и ръководена от Илон Мъск, се превърна в еталон, когато вече почти всеки шофьор мисли за електрическа кола. Но всеки бърз успех не идва сам. Има и предизвикателства. Ето най-големите предизвикателства, пред които Tesla е изправена.
Петте големи предизвикателства пред Tesla (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки че на теория живеем в глобализирана икономика, нарастващото търговско напрежение между страните води до по-голяма локализация на сектора. Това означава, че поради засиленото регулиране, насочено към защита на местната индустрия, вносът на автомобили става все по-труден.
Последствието е нарастваща тенденция към локализация, при която производителите на автомобили увеличават своето местно производство, разширяват клъстери от местни доставчици и намаляват зависимостта от чуждестранни компоненти.
В момента Tesla управлява четири производствени обекта по целия свят (два в САЩ, един в Китай и един в Германия). Ако иска да увеличи присъствието си на развиващите се пазари, ще трябва да се установи в много от тези страни, а не само в Мексико, както е планирано.