"Това, което показахме днес, не е нищо по-малко от бъдещето на BMW, и бъдещето на автомобила такова, каквото го виждаме ние", казва ни Питър Нота, шефът на BMW по продажбите, само час след като компанията е представила в Мюнхен своята футуристична Vision Neue Klasse.
"С този концепт искаме да очертаем в каква посока поема BMW в цялата тази трансформация към електрическо задвижване и дигитализация. И го правим от много силна позиция. Марката BMW е номер едно в глобалния премиум сегмент с голям аванс. Освен това увеличаваме пазарния си дял на много световни пазари", добавя Нота.
12 въпроса към Питър Нота, шефа по продажбите на BMW (ГАЛЕРИЯ):
- Разбира се, ние гледаме много сериозно на китайските си конкуренти. В същото време BMW оперира в различни ценови сегменти от повечето от тях. Освен това, както казах, дори на много конкурентния китайски пазар ние печелим пазарен дял. Така че сме готови да се конкурираме с китайските марки. Ако те дойдат в Европа - а някои вече са тук - те тепърва ще трябва да докажат, че резонират с нуждите на клиентите, че имат нужното следпродажбено обслужване, че доставките на компоненти функционират... Тоест предстои им да организират много неща.
Не смятаме, че собственото производство на батерии е нужно, за да се конкурираме с китайците. Развитието на технологиите в тази област е толкова бързо, че рискуваме, ако започнем наше производство, да изостанем. Ние имаме достатъчно компетентност в тази област благодарение на специалния ни център до Мюнхен, и имаме партньорства с други компании, за да получим технологиите за клетките, от които се нуждаем.