IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot 3008 стана електромобил със 700 км пробег

Това е първият модел на французите на най-новата електрическа платформа

След като само преди няколко дни Peugeot показа първи официални снимки на новото 3008, сега дойде време и за премиерата на модела. Французите разкриха изцяло електрическата версия – Е-3008, чиито продажби ще стартират в началото на 2024 г.


Peugeot E-3008


Със смяната на поколението автомобилът променя и формата си – от кросоувър той се превръща в крос купе. В същото време това е и първият модел не само на Peugeot, но и на целия концерн Stellantis, изграден на най-новата платформа STLA Medium, предназначена за електрически автомобили. Трябва да се отбележи, че 3008 имаше електрическа версия и преди, но сега това е напълно различна кола, с нови батерии и двигатели.

Новото Peugeot E-3008 излиза в три модификации. Базовата е оборудвана с батерия с капацитет 73 кВт/ч и един електрически мотор с мощност 214 к.с.и 373 Нм. Средната - Dual Motor, е със задвижване на всички колела, като развива 326 к.с. и 509 Нм. И в двата случая пробегът с едно зареждане е 525 км.

На върха на гамата е версията Long Range с батерия с капацитет 98 кВт/ч и пробег до 700 км. Това E-3008 е със задвижване само на единия мост, като електрическият му двигател произвежда 231 к.с..


Peugeot E-3008


Всички E-3008 ще имат черен покрив. Палитрата на каросерията включва шест цвята - Okenite White, Pearl Black, Artense Grey, Titanium Grey, новият Ingaro Blue и Obsession Blue, който благодарение на двуцветните пигменти, включени в състава на боите, променя нюанса от синьо към зелено в зависимост от осветлението.

Кросоувърът може да се зарежда с постоянен ток с мощност до 160 киловата. В този случай батерията ще се напълни от 20 до 80 % за около 30 минути. Машината поддържа и технологии V1G и V2L. Първата минимизира разходите за зареждане въз основа на възможностите на мрежата, докато втората позволява захранването на домакински уреди или, да речем, на скутер от електрическа кола.

Освен това има тристепенна система за рекуперация на енергията и няколко профила на шофиране, включително 4WD (само в комбинация с двойно задвижване) за заснежени пътища, кал и хлъзгави настилки.


Peugeot E-3008


По-късно към гамата на 3008 ще бъдат добавени модификации с ДВГ - „мек хибрид“ и plug-in хибрид. По неофициална информация базовият вариант получи 1,2-литров турбодвигател и 48-волтов електромотор, вграден в 6-степенната роботизирана скоростна кутия, докато по-мощната версия ще има 1,6-литров турбодвигател и по-голяма батерия.

Новото E-3008 използва повече от половин тон екологично чисти материали в конструкцията си. 60% от дъното е направена от „зелени“ стомана и алуминий, докато останалото са полимери. Рециклирана пластмаса се използва за броните, спойлерите и стелките, като общият брой на частите от такива материали е 30.

Що се отнася до външните трансформации, отсега нататък 3008 е кросоувър с форма на купе с издути задни колони, спойлер на петата врата и динамичен силует на фастбек.


Peugeot E-3008


В кабината има нов панорамен i-Cockpit с извит 21-инчов диагонален дисплей, който е монтиран над волана и съчетава арматурното табло с мултимедийна система и head-up дисплей. Този кокпит обаче ще се предлага само в най-високото нива на оборудване.

За основната версия E-3008 са предвидени два конвенционални 10-инчови разделени екрана. Моделът получава още обявени адаптивна „пикселна" оптика, отопляеми седалки и вентилация за предните седалки.

Производството на E-3008 и основните компоненти на електрическото задвижване ще се извършва от френските заводи на концерна Stellantis. Съвместното предприятие Stellantis и Nidec в Тремери ще произвежда двигатели, а заводът във Валансиен ще произвежда скоростни кутии. Самият кросоувър ще бъде сглобяван на поточната линия в завода в Сошо. Продажбите ще започнат през февруари следващата година.


Още снимки на новото Peugeot E-3008 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 7 месеца )
    Не само максималната скорост е важна а и колко дълго е близо до нея, пише, че от 20 до 80% ги прави за половин час, а Тесла по-бързо ли ги прави?
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Остави оптимизацията на батерията. Дай да коментираме 160 киловата "бързо" зареждане през 2024 година?
  • #2
    5 rate up comment 6 rate down comment
    VAYK ( преди 7 месеца )
    Да кажат цената първо тогава ще говорим! Че фейслифта на тройката е 500к.с. и 4.4сек. до 100 за 55 000 евра:))))) И някак си повече има доверие на оптимизацията на батерията дето Тесла я прави, отколкото Пежо:)))
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Малко ме съмнява разхода му е 13квч/100, което значи че и написания пробег е силно лабораторен. А варинта с 1.2 3ц миксер няма за какво да си играят дори да го пускат.