IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot 3008 стана електромобил със 700 км пробег

Това е първият модел на французите на най-новата електрическа платформа

След като само преди няколко дни Peugeot показа първи официални снимки на новото 3008, сега дойде време и за премиерата на модела. Французите разкриха изцяло електрическата версия – Е-3008, чиито продажби ще стартират в началото на 2024 г.


Peugeot E-3008


Със смяната на поколението автомобилът променя и формата си – от кросоувър той се превръща в крос купе. В същото време това е и първият модел не само на Peugeot, но и на целия концерн Stellantis, изграден на най-новата платформа STLA Medium, предназначена за електрически автомобили. Трябва да се отбележи, че 3008 имаше електрическа версия и преди, но сега това е напълно различна кола, с нови батерии и двигатели.

Новото Peugeot E-3008 излиза в три модификации. Базовата е оборудвана с батерия с капацитет 73 кВт/ч и един електрически мотор с мощност 214 к.с.и 373 Нм. Средната - Dual Motor, е със задвижване на всички колела, като развива 326 к.с. и 509 Нм. И в двата случая пробегът с едно зареждане е 525 км.

На върха на гамата е версията Long Range с батерия с капацитет 98 кВт/ч и пробег до 700 км. Това E-3008 е със задвижване само на единия мост, като електрическият му двигател произвежда 231 к.с..


Peugeot E-3008


Всички E-3008 ще имат черен покрив. Палитрата на каросерията включва шест цвята - Okenite White, Pearl Black, Artense Grey, Titanium Grey, новият Ingaro Blue и Obsession Blue, който благодарение на двуцветните пигменти, включени в състава на боите, променя нюанса от синьо към зелено в зависимост от осветлението.

Кросоувърът може да се зарежда с постоянен ток с мощност до 160 киловата. В този случай батерията ще се напълни от 20 до 80 % за около 30 минути. Машината поддържа и технологии V1G и V2L. Първата минимизира разходите за зареждане въз основа на възможностите на мрежата, докато втората позволява захранването на домакински уреди или, да речем, на скутер от електрическа кола.

Освен това има тристепенна система за рекуперация на енергията и няколко профила на шофиране, включително 4WD (само в комбинация с двойно задвижване) за заснежени пътища, кал и хлъзгави настилки.


Peugeot E-3008


По-късно към гамата на 3008 ще бъдат добавени модификации с ДВГ - „мек хибрид“ и plug-in хибрид. По неофициална информация базовият вариант получи 1,2-литров турбодвигател и 48-волтов електромотор, вграден в 6-степенната роботизирана скоростна кутия, докато по-мощната версия ще има 1,6-литров турбодвигател и по-голяма батерия.

Новото E-3008 използва повече от половин тон екологично чисти материали в конструкцията си. 60% от дъното е направена от „зелени“ стомана и алуминий, докато останалото са полимери. Рециклирана пластмаса се използва за броните, спойлерите и стелките, като общият брой на частите от такива материали е 30.

Що се отнася до външните трансформации, отсега нататък 3008 е кросоувър с форма на купе с издути задни колони, спойлер на петата врата и динамичен силует на фастбек.


Peugeot E-3008


В кабината има нов панорамен i-Cockpit с извит 21-инчов диагонален дисплей, който е монтиран над волана и съчетава арматурното табло с мултимедийна система и head-up дисплей. Този кокпит обаче ще се предлага само в най-високото нива на оборудване.

За основната версия E-3008 са предвидени два конвенционални 10-инчови разделени екрана. Моделът получава още обявени адаптивна „пикселна" оптика, отопляеми седалки и вентилация за предните седалки.

Производството на E-3008 и основните компоненти на електрическото задвижване ще се извършва от френските заводи на концерна Stellantis. Съвместното предприятие Stellantis и Nidec в Тремери ще произвежда двигатели, а заводът във Валансиен ще произвежда скоростни кутии. Самият кросоувър ще бъде сглобяван на поточната линия в завода в Сошо. Продажбите ще започнат през февруари следващата година.


Още снимки на новото Peugeot E-3008 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До долния ( преди 7 месеца )
    А ми ти няма и какво толкова да спираш примерно по пътя София Варна за какво ти е да дремеп 20-30-40 минути по зарядни станции.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Понеже не си първия, нито ще си последния, слагам и това на копи пейст да не си губя времето да го пиша всеки път.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Познах ли че и ти си от тях и ще минеш 1000 километра за по-малко от 9 часа? Предполагам си и от онези, които карат със 140 км в час с разход 4.2 литра на 100? Защото обикновено като ги питаш за колко време стигат от София до морето ти казват че за по-малко от 3 ч, но когато им заговориш за разход, най-много да качат на 4,5. И за това познах нали? И най-интересното е че редовно пътуват по два резервоара на денонощие около 2800 км, но като ги питаш колко дават за гориво минават 10 000 км/год
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 11. Вярно е и не съм го отричал а дори го подчертавам всеки път. И всеки път се намират някой който да ми обяснява, че обикновено шофира по два резервоара без да спира дори да пикае и затова му е много важно да зареди само за 5 минути между резервоарите защото иначе ще закъснее за където е тръгнал защото е планирал 15-часовото пътуване с точност до секундата и всяка допълнителна минута ще го обърка жестоко. Затова обикновено пикаят в бутилки, взимат си храна за 24 часа и пият студено кафе.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 7 месеца )
    Бая си тапичак че повтаряш една и съща глопуст толкова време двята ти неврона на хлибарка не могат да превключат на некст левъла явно.За да го минеш това ще прекараш 40минути в зареждане нещо което явно ти е трудно да асимилираш
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Много Теслофенчета коментират, личи си че е хубав EV продукт. За качеството в купето и дизайн пък изобщо няма какво да сравняваме. Тесла са пластмасови легенчета
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Звучи много добре. Естествено, цената ще е космос. Иначе външно е отврат, за разлика от сегашното поколение. Вътрешно също е доста противоречиво и не знам кой ще го купува, при положение, че такива коли купуват разни програмистчета, а те не признават нищо различно от Тесла. Въобще доста тежки времена се задават за мераклиите да си купят нова кола. Човек ако не може да си позволи да къса по 50 к на 5 години, хич да не си прави планове.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Реално, ако направи реални 500 км пробег ще е постижение. А тези 700 км само по надолнище с попътен вятър.
  • #6
    2 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Заради такива дървени философи като тебе това ми е на копипест. Ето това го интересува всеки шофьор - колко ще се забави за изминаването на 1000 км, защото време от еди колко си дойде колко си проценти нищо не значи. На този му е отнело 40 минути време за зареждане по пътя, за да измине 1000 км. Колко мислиш че ще отнеме на това peugeot? Аз залагам на часове, а ти?
  • #5
    3 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M