Произвежданият в продължение на цели единайсет години (от 1999 до 2010 година) модел 607 е и един от последнитиге опити на Peugeot да наложи на пазара луксозен седан. Първият автомобил от този клас на марката е добре познатия 604 с характерен дизайн, създаден от Pininfarina. Въпросният флагман на Peugeot се подвизава на пазара от 1975 до 1985 година. Следва четиригодишна пауза, а след нея се появява семплият, но комфортен и стилен 605, чийто наследник се явява именно 607.
А защо всъщност моделът не се нарича 606? Отговор на този въпрос могат да дадат единствено тогавашните ръководни кадри на Peugeot, според изказвания от горните етажи на марката моделът прескача цифрата 606 и отива директно на 607, защото от компанията не искали новият модел се свързва с 605, а да изглежда като някакъв огромен скок в бъдещето.
Въпросният "скок" в бъдещето изглежда несъмнено интересно, макар че дали красив и елегантен са сред подходящите определения за този автомобил, все още е доста спорно. Специално дългите надвеси и особената задна част, която злите езици и до днес оприличават на обърнат леген, се разминават доста сериозно с елегантните форми, които Pininfarina в продължение на десетилетия създава за моделите на Peugeot.
Иначе внушителният седан разполага с доста широка гама от 4- и 6-цилиндрови двигатели - както дизелови, така и бензинови, с избор между механични скорости и автоматик. Ролята на топмодел се играе от бензиновия вариант 3.0 V6, но доста по-интересни са дизелите с работен обем 2,2 и 2,7 литра (по-големият от тях също е с шест цилиндъра и през далечната вече 2004 година съм имал възможността да изпробвам 607 именно с такова задвижване - трябва да призная, че като маниери на работа, тяга и разход на гориво автомобилът се държеше впечатляващо дори за днешните стандарти).
Големите проблеми на модела идват не само от имиджа му, но и от често срещаните технически проблеми с електрическата система и електрониката. Друг сериозен минус, особено осезаем при върховите версии с 6-цилиндрови мотори, е изключително неравномерното разпределение на теглото - автомобилът има много тежка предница, което съвсем очаквано резултира в силна склонност в нехармонично поведение при динамично каране, силно недозавиване и ранно достигане на граничния режим в завой, както и ускорено износване на компонентите по ходовата част отпред.
Фактът, че автомобилът не успява да държи високи цени на вторичния пазар, личи дори при бегъл поглед върху обявите в мрежата, което също е атестат за липсата на добър имидж.
След видимо слабите пазарни резултати на 607, Peugeot отново се връщат към стратегията от втората половина на 80-те години, когато ролята на водещ модел се поема от представител на серията 500 - това и до днес е 508.