IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо 22-годишно Peugeot 306 струва 106 000 лева?

Пазарът за класически автомобили май окончателно се е побъркал

Peugeot 306, представено през 1993 и пенсионирано в началото на 2002, не е между най-успешните модели в историята на френската компания. В българските сайтове за употребявани коли екземпляри от последните производствени серии се продават на далеч не впечатляващи цени - между 800 и 2100 лева. Ако не ви тревожи десният волан, можете да си купите бройка от Обединеното кралство за символичната 1 лира (2.30 лева) например.
  
    
Peugeot 306 rallye, 2000
Снимки: KGF Classic Cars
      
    
Напук на всичко това обаче сега британска аукционна къща предлага едно 22-годишно Peugeot 306 не за два, и не за две хиляди, а за цели 106 122 лева (45 995 лири). Част от обяснението е, че пазарът за класически автомобили е буквално полудял напоследък, защото ниските лихви насочват много спестители към него, и предлагането е далеч по-малко от търсенето. Другата част от обяснението е, че конкретното 306 показва на километража си пробег от eдва 497 километра (309 мили).
  
   
Peugeot 306 rallye, 2000
    
      
Става дума за една от общо 500-те произведени бройки от версията 306 Rallye, с първа регистрация на 12 май 2000 година. Rallye е специална версия на хот-хеча 306 GTI-6, предназначена за британския пазар. "Специалното" в нея е, че е доста по-оголена в сравнение с оригинала - лишена е от фаровете за мъгла, климатика, стъкления покрив, електрическите прозорци и дори температурния датчик, които са серийни при GTI-6. Това помага теглото да се намали с 65 килограма, и понижава осезаемо цената. През 2000 година това 306 Rallye е струвало едва 15 995 лири, или една трета от цената, която му искат днес.

Иначе британската лимитирана серия ползва същата платформа и задвижване, включително двулитровия бензинов мотор с 16 клапана и инжекцион Magnetti Marelli (XU10J4RS), развиващ 167 конски сили. Той е съчетан с 6-степенна трансмисия - все още рядкост по онова време. Колата тежи само 1163 килограма, развива максимална скорост от 220 км/ч, а ускорението от 0 до 97 км/ч отнема 7.8 секунди.
    
      
Peugeot 306 rallye, 2000
    
     
Историята на конкретния автомобил е лесно доказуема - оригинално предвидена за британски дилър на Peugeot, който междувременно фалирал, колата била придобита от прекупвач и продадена на един от шефовете на фенклуба на Peugeot в Англия, който оттогава я използва само за участие в изложения. Направена е само една модификация - към оригиналния касетофон Clarion е добавен CD-чейнджър за шест диска, монтиран в багажника.
  
    
Още снимки на Peugeot 306 Rallye вижте в ГАЛЕРИЯТА:


 
   

0 от 500
  • #12
    9 rate up comment 6 rate down comment
    До номер 2 ( преди 1 месец )
    Карай си немския дръгел на 18 години и недей много да ръсиш мозък, че го немаш.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    *Рено 14Вижте страничната линия.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хубав дизайн,повлиян от Рени 14.
  • #9
    14 rate up comment 2 rate down comment
    за Дачията ( преди 1 месец )
    Това че ползват патенти на Рено , не ги прави френска марка. Мамалигарска е. И като се замисля по-скоро бих си купил 3 дъстърa от магазина , отколкото едно пежо 306 за 100 бона :D
  • #8
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До #2 ( преди 1 месец )
    пич , Дачия не е френска кола... ооооох като почнат такива да коментират и ми става тъпо..
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Прекалено висока цена за пежо 306. По-скоро бих си купил 100 други пежа 306 за тези пари. И без това 20 год. по-късно със сигурност са се олекотили доста. :D и също не им бачкат климатиците и да не повярваш нямат стъклен покрив. И със 100 бона по-евтини
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до 6 ( преди 1 месец )
    Ттайота ли та тя е създадена от Форд
  • #5
    23 rate up comment 3 rate down comment
    до 4ти ( преди 1 месец )
    Недей говори за ниво като апогея на автомобилостроенето за такива като тебе с татуси на Ботев на прасеца и чантичка бананка е Е60 с М паркет. Още давате по 16 палки за 530д на 14 години...
  • #4
    4 rate up comment 20 rate down comment
    до 2-ри ( преди 1 месец )
    Не само другите такива са японците тойота е на ниво малко след каруцата но това не пречи на лаиците и кокошките да си ги купуват щото основен клиент на тайота са лелки
  • #3
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, бъркаш, модификацията Mi16 / S16. е забавна, нямя електроника, 1100кг кола. Сега едно 208 е по тежко дори. Няма да е класика като 504 или 404 примерно, но пак конкретно тази модификация, си е класика. Виж за стандатното, там съм съгласен, че няма с какво да се запомни