IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot 3008 стана електромобил със 700 км пробег

Това е първият модел на французите на най-новата електрическа платформа

След като само преди няколко дни Peugeot показа първи официални снимки на новото 3008, сега дойде време и за премиерата на модела. Французите разкриха изцяло електрическата версия – Е-3008, чиито продажби ще стартират в началото на 2024 г.


Peugeot E-3008


Със смяната на поколението автомобилът променя и формата си – от кросоувър той се превръща в крос купе. В същото време това е и първият модел не само на Peugeot, но и на целия концерн Stellantis, изграден на най-новата платформа STLA Medium, предназначена за електрически автомобили. Трябва да се отбележи, че 3008 имаше електрическа версия и преди, но сега това е напълно различна кола, с нови батерии и двигатели.

Новото Peugeot E-3008 излиза в три модификации. Базовата е оборудвана с батерия с капацитет 73 кВт/ч и един електрически мотор с мощност 214 к.с.и 373 Нм. Средната - Dual Motor, е със задвижване на всички колела, като развива 326 к.с. и 509 Нм. И в двата случая пробегът с едно зареждане е 525 км.

На върха на гамата е версията Long Range с батерия с капацитет 98 кВт/ч и пробег до 700 км. Това E-3008 е със задвижване само на единия мост, като електрическият му двигател произвежда 231 к.с..


Peugeot E-3008


Всички E-3008 ще имат черен покрив. Палитрата на каросерията включва шест цвята - Okenite White, Pearl Black, Artense Grey, Titanium Grey, новият Ingaro Blue и Obsession Blue, който благодарение на двуцветните пигменти, включени в състава на боите, променя нюанса от синьо към зелено в зависимост от осветлението.

Кросоувърът може да се зарежда с постоянен ток с мощност до 160 киловата. В този случай батерията ще се напълни от 20 до 80 % за около 30 минути. Машината поддържа и технологии V1G и V2L. Първата минимизира разходите за зареждане въз основа на възможностите на мрежата, докато втората позволява захранването на домакински уреди или, да речем, на скутер от електрическа кола.

Освен това има тристепенна система за рекуперация на енергията и няколко профила на шофиране, включително 4WD (само в комбинация с двойно задвижване) за заснежени пътища, кал и хлъзгави настилки.


Peugeot E-3008


По-късно към гамата на 3008 ще бъдат добавени модификации с ДВГ - „мек хибрид“ и plug-in хибрид. По неофициална информация базовият вариант получи 1,2-литров турбодвигател и 48-волтов електромотор, вграден в 6-степенната роботизирана скоростна кутия, докато по-мощната версия ще има 1,6-литров турбодвигател и по-голяма батерия.

Новото E-3008 използва повече от половин тон екологично чисти материали в конструкцията си. 60% от дъното е направена от „зелени“ стомана и алуминий, докато останалото са полимери. Рециклирана пластмаса се използва за броните, спойлерите и стелките, като общият брой на частите от такива материали е 30.

Що се отнася до външните трансформации, отсега нататък 3008 е кросоувър с форма на купе с издути задни колони, спойлер на петата врата и динамичен силует на фастбек.


Peugeot E-3008


В кабината има нов панорамен i-Cockpit с извит 21-инчов диагонален дисплей, който е монтиран над волана и съчетава арматурното табло с мултимедийна система и head-up дисплей. Този кокпит обаче ще се предлага само в най-високото нива на оборудване.

За основната версия E-3008 са предвидени два конвенционални 10-инчови разделени екрана. Моделът получава още обявени адаптивна „пикселна" оптика, отопляеми седалки и вентилация за предните седалки.

Производството на E-3008 и основните компоненти на електрическото задвижване ще се извършва от френските заводи на концерна Stellantis. Съвместното предприятие Stellantis и Nidec в Тремери ще произвежда двигатели, а заводът във Валансиен ще произвежда скоростни кутии. Самият кросоувър ще бъде сглобяван на поточната линия в завода в Сошо. Продажбите ще започнат през февруари следващата година.


Още снимки на новото Peugeot E-3008 - вижте в галерията:


0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    Нимой рива MythBusterчо! И това Пежо няма да си го купиш както не си купи Тесла! Чакай да дойде ерата на еФтините електрички!
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 21 .Таралесльо,като закачиш електрокара да се зарежда от фотоволтаика през деня и нощес да продаваш скъп ток,този електрокар кога ще го караш бе готин?
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    #20 истината е, че на никой не му пука кой за колко време стига и за колко пари. Смяната на автопарка е по 2 главни причини. 1. Ауспух 2. Петрол (т.е. геополитика; национална и регионална сигурност; вносни горива срещу местна ел.енергия)
  • #21
    7 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Най-накрая електромобилна платформа, а не конверсия (ДВГ кола с ел.мотор). V2G (vehicle to grid) и V2L (vehicle to load) т.е. колата да захранва къщата и да балансира мрежата във и извън пиково време, стават много ключов момент. Сега в нашия ефир се говори, че най-голямото предизвикателство в близко време ще е да се балансира ел.мрежата при рекордното изграждане на ВЕИ мощности тук и в целия ЕС. Най-лесното решение са милионите коли на ток, които заменят цели централи. С 1 куpшум 2 заека.
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бавареца ( преди 1 година )
    12 ти.От Силистра до Парга Гърция са повече от 1000 километра взех ги за 10 часа.С две спирания за тоалетна за 5 минути и 5 минути за гориво преди Кулата.На границата не съм чакал и 2 минути.От Силистра до Ябланица беше мъка, оттам до Парга са само магистрали.Мога да взема маршрута и за под 9 часа ,но само по магистрали.
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това което стърчи отпред е неприемливо както е и кормилото, но най-шокираща е цената на този кич!
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Батериите за модела се правят от съвместен завод на Стелантис и петролния гигант Тотал..
  • #17
    0 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А кой ти каза, че това peugeot не ми харесва повече от Тесла включително и на външен вид? Просто ми е странно да предложиш топ продукт през 2024 година, който да зарежда толкова бавно.
  • #16
    13 rate up comment 0 rate down comment
    С ( преди 1 година )
    Айде, пак се почна Тесла срещи всичко останало. Абе, хора, нали затова му се вика пазар - има избор, всеки избира, каквото му е на душа! Теслите не са лош продукт, но и това Пежо не изглежда зле на хартия. Да, 700км не са реални, но колко други модела предлагат и толкова!? Да, скъпо ще е, но коя електричка (и не само) е евтина (ID.3 - 111k, Zoe - 72k, Eniaq - 120k, Ionic 5 - 120k). Да, има други предложения, ОК, купете си ги. Но това не прави това Пежо лош продукт... Да живее прогресът!
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ще ми припомниш ли по кой маршрут минаваш, да разстоянието между София и Варна стана 1 000 км?