Шефът на Stellantis Карлос Тавареш категорично отхвърли възможността компанията да премести производството на електрическото Peugeot e-208 във Франция, както настояха президентът Макрон и министърът на финансите Брюно Льо Мер. "Преместването на този проект... няма да е нито в интерес на компанията, нито на френската държава", отсече Тавареш.
По-рано през седмицата Льо Мер отново призова производството на електрическото супермини да се премести от Сарагоса, Испания, на френска земя. Но според Тавареш това ще оскъпи чувствително автомобила, и то във време, когато Макрон и Льо Мер се чудят какви държавни субсидии да измислят, за да направят електрическата мобилност по-достъпна. Франция предлага специална държавна помощ за покупка на електромобили, направени в ЕС, и отделно въвежда специална лизингова програма, която да предоставя електрически коли на хората с ниски доходи срещу само 100 евро на месец.
Renault вече склони да прави бъдещите си електрически модели - Renault 4 и 5, на френска земя, въпреки високите разходи. Но Тавареш е категоричен, че Stellantis няма да направи същото. Компанията прави електрическото 208 в Сарагоса, а бензиновите версии на модела се сглобяват в Търнава, Словакия, и Кенитра, Мароко.
През октомври тази година Stellantis трябва да лансира на пазара новия Citroen e-C3, планиран да бъде първият европейски електромобил на достъпна цена.