fallback

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.

Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

fallback
  • #65
    Гост ( преди 1 година )
    До 48.Таралесльо,ти четеш ли статиите?Два долара ще е цената на колонката.На синтетичните горива няма да се налага акциза на горивата от петрол.
  • #64
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ти Дончо ще го купиш ли този лесно съхранен половин литър за 5 лв, ако завода работи с идеална цел без печалба, а работниците в него в също работят пробоно? Пак питам какъв ще е икономическия и екологичния ефект от това действие? Да изхарчиш 50 киловатчаса, за да съхраниш 5kwh? Пак питам през пролетта есента и зимата този завод ще работи ли? В облачни дни? Кой ще направи 10 пъти по-мощна от сегашната електрическа мрежа, за да поеме енергията произведена от цяла България към завода?
  • #63
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ех Дончо Дончо, лесно и скъпо, но за сметка на това сложно без никакъв екологичен ефект. Какви точно са му предимствата тогава? Аз от излишните 50 киловатачаса електрическа енергия докато ме няма, без никакви допълнителни инвестиции съхранявам над 100 киловатчаса топлинна енергия, докато ме няма, за да не харча ток когато се върна, а вместо това можех да ги пратя безплатно до завод за синтетично гориво на другия край на България, да си платят 5 лв, за да произведат половин литър гориво.
  • #62
    Дончо ( преди 1 година )
    Ефекта от синтетичното гориво е лесното съхранение и транспорт.За разлика от тока и водорода.
  • #61
    Дончо ( преди 1 година )
    Къде ще го съхраняваш излишният ток,в качето на баба ти?Защото не ми се вярва да имаш електрически автомобил.
  • #60
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но никой досега не ми отговори какъв е екологичния ефект от синтетичното гориво? Защо трябва да се връща вече уловения въглероден диоксид отново в атмосферата?
  • #59
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Каква ползата от производство на ток от фотоволтаика и захранването на бойлер и климатици,когато ти не си там?Ползата е нула,щом не ползваш къщата." Въпрос на капацитет. Бойлера и къщата имат много по-голям капацитет за съхранение на енергия отколкото синтетичното гориво. Например в бойлера се съхраняват над 10 киловатчаса енергия, с помощта на която можеш да произведеш само 100 грама бензин. Къщата съхранява допълнителни 200-300 киловатчаса в тухлите и бетона си.
  • #58
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но да приемем, че успеят да докарат 2 долара за литър в Патагония. На колко мислиш, че ще е литъра в българските бензиностанции, като му сложат транспорт, съхранение, акциз, ДДС и процент печалба? Смяташ ли че всичко това ще може да се събере в крайна цена 3 долара? Наистина ли силно желаеш да караш с това синтетично гориво и го чакаш с нетърпение?Лично аз предпочитам безплатния ток през обедните часове през по-голямата част от годината.
  • #57
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, ако с безплатния ток в другия край на света с почти безплатен Труд porsche прави синтетично гориво за 10 долара на литър, колко ли ще струва ако го произвеждат с ток за който си плащат в Европа където трудът не е съвсем без пари? Пак питам как работи завод само по няколко часа в седмицата, когато токът е близко до нулата, но не съвсем 0? Като например утре най-ниската цена е 19 лв за мегаватчас, които стигат за 10 литра, а таксата за пренос е още 10 лв?
  • #56
    Гост ( преди 1 година )
    До 46.Каква ползата от производство на ток от фотоволтаика и захранването на бойлер и климатици,когато ти не си там?Ползата е нула,щом не ползваш къщата.
fallback
Последни