fallback

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.

Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

fallback
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да ти го обясня и по друг начин. Ако за 30 лв днес сипваш 10 литра гориво, които имат енергийна стойност 100kWh, то за тяхното производство е необходима 1000kWh електрическа енергия, за която за да стигне до завода за синтетично гориво трябва да се плати такса по 10 ст/kWh и така цената на тези 10 l стартира от 100 лв още преди да е започнало производството. И това без да плащаш и стотинка за електрическа енергия, А в момента тя е 203.37лв. общо 300 лв за 10 л. Желаеш ли синтетично гориво?
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, А ти така и не разбра, че само таксата за пренос на тази излишна енергия струва повече от това което ще остане съхранено накрая! Да ти го обясня нагледно. Ти в момента зареждаш по 30 лв на седмица за да ходиш на работа. Това са ти по два литра на ден. Хайде сега си представи, че някъде всеки ден се събират по 20 л. излишно гориво, което ти подаряват, но се намира на 150 км от тебе и ще хабиш по 18 литра за да идеш да го вземеш. Ще се възползваш ли?
  • #3
    Гост ( преди 1 година )
    Бустер4о,така и не разбра.Излишната енергия от фотоволтаици и перки ще се съхранява в синтетични горива,вместо да я губиш или продаваш за нула лева.
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Внимавайте какво си пожелавате, защото може да ви се случи. Към момента за синтеза на това гориво се губят 90% от използваната енергия. При вложени 10kWh се получават само 1kWh гориво. Само входящата енергия без преработка и без консумативи и труд за извличане и пречистване на CO2 и електролиза на вода за производство на водород струва около 10лв за литър. Тоест дори само 20% синтетично гориво в сегашните горива по бензиностанциите ще им вдигне цената с 2лв за литър дори за 50 годишните москвичи
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Автомобилите с ДВГ ще приключат масово много преди 2050. Надпреварата с Китайците ще доведе до цени на Ел. колите непостижими за ДВГ, отделно цената на петрола ще се повиши драматично, както и климатичните катаклизми.
fallback
Последни