fallback

Stellantis: Автомобилите с ДВГ ще се използват масово до 2050 година

Концернът тества успешно синтетични горива на 24 двигателя, предлагани в Европа

Автомобилните производители вървят към изцяло електрическо бъдеще, но някои от тях – като Stellantis, например, не смятат да отписват двигателите с вътрешно горене.В интервю за агенция Reuters старши вицепрезидентът Кристиан Мюлер беше категоричен, че много от моделите в гамата на марките от концерна ще продължат да се използват дълго, след като революцията на електрически превозни средства се осъществи.

Изявлението на топ-мениджъра дойде при представянето на първите резултатите от сътрудничеството на Stellantis с енергийната компания Aramco, предвиждащо разработване и използване на синтетични „електронни“ горива (e-Fuels). Използвайки проби от такова гориво, предоставени от Aramco, в концерна са започнали тестове на 24 двигателя, използвани от различни марки в Европа. И всички те са работили добре, без да са необходими никакви модификации.

Този тип гориво се създава чрез реакция на въглероден диоксид с водород, като от Stellantis твърдят, че може да намали въглеродните емисии от превозните средства през жизнения им цикъл със 70%. В същото време обаче неговото използване няма да промени плана на автомобилния производител Dare Forward 2030.

„Целта е да имаме изцяло електрическа гама за Европа до 2030 г., но това не означава, че клиентите на Stellantis ще се откажат от автомобилите с ДВГ през 2029 г. и веднага след това ще преминат на електрообили“, коментира Кристиан Мюлер.

Той допълни, че в Stellantis очакват автомобилите с ДВГ да се използват масово поне до 2050 г. Компанията обаче продължава да следва целта си, която предвижда през следващото десетилетие да се превърне в производител на изцяло електрически превозни средства.

fallback
  • #85
    Гост ( преди 1 година )
    До 8.Бустер4о,ти не дрън дрънкаш ли като развалена плоча за търговия с ток, фотоволтаици и електрички.Всеки има право да споделя като Турбо,това е свободна медия.
  • #84
    MythBuster ( преди 1 година )
    А къщата има още по-дебела изолация и губи по по-малко от 1kwh за 24 часа за всеки градус разлика между вътрешната и външната температура. Измервано многократно през годините. Тоест също е един огромен топлинен акумулатор. При спиране на отоплението през зимата докато ни няма, за седмица температурата пада с около 5 градуса до 20 градуса при температури под нулата навън. Тези сметки също се правят ПРЕДИ строежът (в случая е основния ремонт) на къщата. Затова 3kWp фотоволтаици са достатъчни.
  • #83
    MythBuster ( преди 1 година )
    Относно бойлера, загубите му се определят преди купуването. Като отидеш ще си купиш най-евтиния бойлер в магазина, след това всяка година плащаш разликата между по-скъпия и по-евтиния във вид на електрическа енергия. Моя основен бойлер е 300 литра с две серпентини и 10 см изолация. Гореща вода ще има и една седмица след изключването. Но досега нямам спомени цяла седмица да не е пекло слънце. Дори в облачно време успява да загрее до 30-40 градуса и се нуждае от съвсем малко ток от мрежата.
  • #82
    MythBuster ( преди 1 година )
    "До 77.Дори с такъв екобонус,ти Тесла няма да си купиш." Трудно схващаш, но тези 50 хиляди долара няма как да са еко бонус защото са цената която дава Тесла преди бонусите, но си прав че не карам нито автомобили по 280 000 лв колкото беше старата цена, нито пък карам автомобили по 180 000 лв колкото е новата цена на теслата с 1000 коня. Все пак благодаря, че ме поставяш в центъра на вселената заедно с тебе и смяташ, че целия свят зависи от действията на двамата! Не е така.Ще пораснеш някой ден!
  • #81
    MythBuster ( преди 1 година )
    "първо ,ще трябва адски много ток и за битови нужди и за електрокари.няма как фотоволтаици и перки да произведат толкова ток ." Защо мислиш така? По колко ток харчиш на месец за домакинството? Да видим колко фотоволтаици трябва да се добавят към 10-те квадратни метра които са ти достатъчни за да произведат ток за годишният пробег на автомобила?
  • #80
    Гост ( преди 1 година )
    До 77.Дори с такъв екобонус,ти Тесла няма да си купиш.
  • #79
    Гост ( преди 1 година )
    До 59.Какво ти съхранява бойлера , климатиците и къщата?Изключи бойлера за 24 часа и топлата вода я няма,няма такъв бойлер със съвършена изолация. Климатиците работят нахалост, колкото да ти покрият енергийните загуби на къщата.Общо взето преливаш от пусто в празно.Безплатния неизползваем ток от фотоволтаиците го използваш за напълно безполезни дейности с нулев ефект.
  • #78
    Гост ( преди 1 година )
    Всичко което чета до сега,мисля че никой не може да си отговори правилно.първо ,ще трябва адски много ток и за битови нужди и за електрокари.няма как фотоволтаици и перки да произведат толкова ток .Зелените тъпотии нямат край ,за да се произведе батерия трябва да се извличат редки метали ,не виждам къде е разликата в копаенето за въглища или за тези метали ,после издуханите батерии не всяка държава ще може да рециклира,отпадъка някъде трябва да се съхранява по подобие на атомните отпадъци.
  • #77
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да приемем, че цената на тесла е Паднала от 140 000 долара на Нова година до 90 000 долара днес защото са им дали 50 000 долара екобонус. ВЯРВАЙ СИ! Със СЛЯПО ВЯРВАЩИТЕ не се спори и не им се дават факти. Кажи обаче какво казва ВЯРАТА ти за твърденията, че синтетично гориво ще се произвежда със излишъка на възобновяемата енергия на нулеви цени, при положение в четвъртиш, че цената на тока се е вдигнал и ще продължава да се вдига? Последно вдига ли се или пада до нула?
  • #76
    Анонимен ( преди 1 година )
    Цените на Тесла падат от екобонуса.Такъв в България за сега няма.Ако искаш Тесла се приготви да си платиш пълната цена.Аз за Тесла 100 палки нямам.
fallback
Последни