МЮНХЕН, ОТ НАШИЯ ПРАТЕНИК. През лятото на 1962 BMW представи на света своята "Нова класа" (Neue Klasse) - серия компактни спортни седани, която преобрази скромната дотогава компания и я превърна в световен лидер в премиум сегмента. Днес BMW показа в Мюнхен своята "нова Neue Klasse" - революционна промяна, която трябва да има същия преобразяващ ефект и да гарантира на баварския гигант лидерството и в ерата на електрическото задвижване.
"Дизайнът е толкова прогресивен, че изглежда, сякаш по пътя сме прескочили цяло поколение модели", обяви при представянето Адриан ван Хойдонк, шефът на BMW Group Design. Също толкова голям напредък ще има и в областта на батериите и ефективноста - подобрение от 25 до 30% в сравнение с актуалните електрически модели на компанията.
Ключовите факти за "Новата класа" на BMW (ГАЛЕРИЯ):
Детайлите за задвижването ще дойдат по-късно. Засега знаем, че Neue Klasse ще ползва батерии, електромотори и силова електроника от следващо поколение (впрочем EVE, доставчикът на батериите, също успоредно строи своя фабрика в Дебрецен). Това ще гарантира с 30% повече пробег, с 30% по-бързо зареждане и с 25% по-ниска консумация на енергия, обясни Франк Вебер, шефът на BMW по развойната дейност.
Ако вземем за база сегашното BMW i4, то следва, че Neue Klasse ще има над 650 км реален пробег с едно зареждане, ще харчи около 11-12 киловатчаса за 100 км, и ще може да се зарежда при 260 кВт.