През 2003 г. CLS за първи път видя бял свят под формата на концептуален автомобил, а впоследствие - за 19 години производство, бяха пуснати три поколения на модела. Историята на седана Mercedes-Benz CLS (или, както го нарекоха създателите му, „купе с четири врати“) приключи в последния ден на август, когато от поточната линия на завода в Зинделфинген слезе последна бройка от модела.
Пенсионирането на модела от трето поколение бележи края на жизнения цикъл на цялото семейство CLS, чието серийно производство стартира през 2004 г. Всъщност историята на модела започва още по-рано. Работата по проекта за първо поколение купе с четири врати стартира в самото начало на 2000-те - дизайнерът Майкъл Финк работи върху външния вид на бъдещия сериен модел през 2001 г.
Историята на Mercedes-Benz CLS (ГАЛЕРИЯ):
През следващата година CLS стигна до конвейера в оригиналната си форма - производственият модел от първото поколение получи индекса C219. Двигателната гама се състоеше от няколко дизелови и бензинови агрегати с обем от 3,0 до 5,0 литра, а на върха на гамата беше топ версията на CLS 55 AMG с 5,5-литров V8 компресорен двигател, който произвежда 476 к.с. и 700 Нм. Впоследствие той е заменен от нов 6.2-литров V8 двигател (514 к.с. и 630 Нм), което принуждава създателите да променят индекса в името на модела - така се появява CLS 63 AMG през 2006 г.