Едно време почти всеки производител имаше модели в средния клас. Тогава обаче дойде големият бум на SUV и редица големите имена изчезнаха в Европа. Първо си тръгнаха модели като Mitsubishi Galant и Honda Accord, които бяха последвани от Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman. Друг представител на сегмента – Mazda6, вероятно ще оцелее, но ще се предлага с ограничена гама от двигатели.
В Германия, която е един от традиционно силните пазари за модели от среден клас, техните продажби паднаха до 13%. А прогнозата е, че те ще продължат да намаляват. Изданието Motor1 представя 10 „оцелели“ автомобили от този клас с уточнението, че сред тях няма електромобили (Tesla Model 3 и VW ID.7 попадат в сегмента). Отсъстват и Opel Astra ST, Seat/Cupra Leon ST и Skoda Octavia, които всъщност са от среден клас по размери, но се броят като част от компактния клас.
Последните оцелели от средния клас в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Това е моделът на Volkswagen, който се задържа най-дълго на пазара. След 50 години вярна служба Passat навлиза в своето девето поколение, но ще се предлага само като комби (Variant). Седанът, който почти не се търси напоследък, беше спрян от производство още при B8.
Новият Passat все още не е показван без камуфлаж, но въпросителните скоро ще изчезнат. Той ще излезе на пазара през първото тримесечие на 2024 г., като ще получи турбо дизелови двигатели (TDI), турбо бензинови двигатели (TSI), меки хибридни турбо бензинови двигатели (eTSI) и plug-in хибридни агрегати (eHybrid). Ако искате изцяло електрически Passat, трябва да изберете ID.7.