Едно време почти всеки производител имаше модели в средния клас. Тогава обаче дойде големият бум на SUV и редица големите имена изчезнаха в Европа. Първо си тръгнаха модели като Mitsubishi Galant и Honda Accord, които бяха последвани от Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman. Друг представител на сегмента – Mazda6, вероятно ще оцелее, но ще се предлага с ограничена гама от двигатели.
В Германия, която е един от традиционно силните пазари за модели от среден клас, техните продажби паднаха до 13%. А прогнозата е, че те ще продължат да намаляват. Изданието Motor1 представя 10 „оцелели“ автомобили от този клас с уточнението, че сред тях няма електромобили (Tesla Model 3 и VW ID.7 попадат в сегмента). Отсъстват и Opel Astra ST, Seat/Cupra Leon ST и Skoda Octavia, които всъщност са от среден клас по размери, но се броят като част от компактния клас.
Последните оцелели от средния клас в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Едновременно с VW Passat ще излезе и Skoda Superb. Двата модела използват една и съща платформа и ще слязат от поточната линия в един и същи завод . За разлика от модела на VW обаче, Superb все още се предлага като седан с голям заден капак и комби. И двата варианта растат на дължина до около 4,90 метра, а багажникът побира гигантските 690 литра в случая на Superb Combi.
Ръчни трансмисии вече няма да се предлагат за модела, а само DSG. Клиентите могат да избират между три бензинови и два дизелови двигателя, нов plug-in хибрид с увеличен електрически пробег и, за първи път в тази серия, „мек“ хибрид.