Едно време почти всеки производител имаше модели в средния клас. Тогава обаче дойде големият бум на SUV и редица големите имена изчезнаха в Европа. Първо си тръгнаха модели като Mitsubishi Galant и Honda Accord, които бяха последвани от Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman. Друг представител на сегмента – Mazda6, вероятно ще оцелее, но ще се предлага с ограничена гама от двигатели.
В Германия, която е един от традиционно силните пазари за модели от среден клас, техните продажби паднаха до 13%. А прогнозата е, че те ще продължат да намаляват. Изданието Motor1 представя 10 „оцелели“ автомобили от този клас с уточнението, че сред тях няма електромобили (Tesla Model 3 и VW ID.7 попадат в сегмента). Отсъстват и Opel Astra ST, Seat/Cupra Leon ST и Skoda Octavia, които всъщност са от среден клас по размери, но се броят като част от компактния клас.
Последните оцелели от средния клас в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Може би най-модерното предложение в средния клас е Peugeot 508. Предлага се като седан (по точно фастбек) и като комби със съкращението SW. Фейслифтът е на пазара от май 2023 г., като флагманът на френската марка получи изцяло нова муцуна с по-агресивна решетка, чиито черни ламели обикалят цялата предница.
Няма промени при двигателите - гамата на 508 все още се състои от 1,2-литровия бензинов двигател PureTech със 130 к.с. и 1,5-литровия дизел BlueHdi със 130 к.с., като и двата са съчетани с осемстепенната автоматична скоростна кутия EAT8. В гамата са и плъгин хибридите със 180, 225 и 360 к.с.