Едно време почти всеки производител имаше модели в средния клас. Тогава обаче дойде големият бум на SUV и редица големите имена изчезнаха в Европа. Първо си тръгнаха модели като Mitsubishi Galant и Honda Accord, които бяха последвани от Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman. Друг представител на сегмента – Mazda6, вероятно ще оцелее, но ще се предлага с ограничена гама от двигатели.
В Германия, която е един от традиционно силните пазари за модели от среден клас, техните продажби паднаха до 13%. А прогнозата е, че те ще продължат да намаляват. Изданието Motor1 представя 10 „оцелели“ автомобили от този клас с уточнението, че сред тях няма електромобили (Tesla Model 3 и VW ID.7 попадат в сегмента). Отсъстват и Opel Astra ST, Seat/Cupra Leon ST и Skoda Octavia, които всъщност са от среден клас по размери, но се броят като част от компактния клас.
Последните оцелели от средния клас в Европа (ГАЛЕРИЯ):
В случая може да се спори дали това е комби или вече е SUV? Citroën продължава серията C5 със своеобразен кросоувър, който носи името C5 X. Флагманът на марката наскоро получи нов, още по-ефективен базов хибриден двигател - 180 Stop&Start ë-EAT8. Той има мощност от 180 к.с. и допълва съществуващата гама електрифицирани двигатели около plug-in хибрида Stop&Start 225 ë-EAT8. Няма дизел, така, че ако искате чист двигател с вътрешно горене, трябва да изберете бензиновия вариант със 130 к.с.