Едно време почти всеки производител имаше модели в средния клас. Тогава обаче дойде големият бум на SUV и редица големите имена изчезнаха в Европа. Първо си тръгнаха модели като Mitsubishi Galant и Honda Accord, които бяха последвани от Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman. Друг представител на сегмента – Mazda6, вероятно ще оцелее, но ще се предлага с ограничена гама от двигатели.
В Германия, която е един от традиционно силните пазари за модели от среден клас, техните продажби паднаха до 13%. А прогнозата е, че те ще продължат да намаляват. Изданието Motor1 представя 10 „оцелели“ автомобили от този клас с уточнението, че сред тях няма електромобили (Tesla Model 3 и VW ID.7 попадат в сегмента). Отсъстват и Opel Astra ST, Seat/Cupra Leon ST и Skoda Octavia, които всъщност са от среден клас по размери, но се броят като част от компактния клас.
Последните оцелели от средния клас в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Този модел е на пазара от 2016 г., но само като седан. Giulia все още записва добри продажби на някои пазари, като за това помагат още външния вид и динамиката при шофираве. Отскоро седанът се предлага с лек фейслифт. През новата моделна година (от февруари 2023 г.) Giulia се предлагат със следните варианти на задвижване: 2.0 Turbo Q4(280 к.с.) и 2.2 дизел Q4 (210 к.с.), като и в двата случая има задвижване на всички колела.
Осемстепенната автоматична скоростна кутия е стандартна. На други пазари все още има дизел със 160 конски сили и задвижване на задните колела. Най-добрият вариант обаче си остава Giulia Quadrifoglio, при която 2,9-литровият туин-турбо V6 вече развива 520 к.с.