Едно време почти всеки производител имаше модели в средния клас. Тогава обаче дойде големият бум на SUV и редица големите имена изчезнаха в Европа. Първо си тръгнаха модели като Mitsubishi Galant и Honda Accord, които бяха последвани от Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman. Друг представител на сегмента – Mazda6, вероятно ще оцелее, но ще се предлага с ограничена гама от двигатели.
В Германия, която е един от традиционно силните пазари за модели от среден клас, техните продажби паднаха до 13%. А прогнозата е, че те ще продължат да намаляват. Изданието Motor1 представя 10 „оцелели“ автомобили от този клас с уточнението, че сред тях няма електромобили (Tesla Model 3 и VW ID.7 попадат в сегмента). Отсъстват и Opel Astra ST, Seat/Cupra Leon ST и Skoda Octavia, които всъщност са от среден клас по размери, но се броят като част от компактния клас.
Последните оцелели от средния клас в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Този модел беше пуснат на пазара през 2018 г. и е ревизиран през 2022 г. Буквата S идентифицира седана, а V – комбито. Малко по-объркващи са маркировките на двигателя - B означава както бензин, така и дизел.
Във V60 и „всъдеходния“ V60 Cross Country има бензинови двигатели със 163, 197 и 250 к.с., докато дизелът произвежда 197 к.с. Той не е наличен в S60, който се произвежда в САЩ и е предназначен главно за местния пазар. Има и plug-in хибрид, наречен T8 със системна мощност от 455 к.с.