Едно време почти всеки производител имаше модели в средния клас. Тогава обаче дойде големият бум на SUV и редица големите имена изчезнаха в Европа. Първо си тръгнаха модели като Mitsubishi Galant и Honda Accord, които бяха последвани от Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman. Друг представител на сегмента – Mazda6, вероятно ще оцелее, но ще се предлага с ограничена гама от двигатели.
В Германия, която е един от традиционно силните пазари за модели от среден клас, техните продажби паднаха до 13%. А прогнозата е, че те ще продължат да намаляват. Изданието Motor1 представя 10 „оцелели“ автомобили от този клас с уточнението, че сред тях няма електромобили (Tesla Model 3 и VW ID.7 попадат в сегмента). Отсъстват и Opel Astra ST, Seat/Cupra Leon ST и Skoda Octavia, които всъщност са от среден клас по размери, но се броят като част от компактния клас.
Последните оцелели от средния клас в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Следващото поколение на Audi A4 Sedan и A4 Avant се готви за своята премиера, като ще получи ново име – A5. Настоящият модел е на пазара от края на 2015 г., а през 2019 г. претърпя фейслифт.
В гамата двигатели има по нещо за почти всеки. Предлага се задвижване на четирите колела, бензинови двигатели от 150 до 450 к.с., дизелови между 136 и 341 к.с. и дори g-tron, който работи сък CNG. Plug-in хибридите, от друга страна, ще бъдат налични само ца новата генерация.