Едно време почти всеки производител имаше модели в средния клас. Тогава обаче дойде големият бум на SUV и редица големите имена изчезнаха в Европа. Първо си тръгнаха модели като Mitsubishi Galant и Honda Accord, които бяха последвани от Ford Mondeo, Opel Insignia и Renault Talisman. Друг представител на сегмента – Mazda6, вероятно ще оцелее, но ще се предлага с ограничена гама от двигатели.
В Германия, която е един от традиционно силните пазари за модели от среден клас, техните продажби паднаха до 13%. А прогнозата е, че те ще продължат да намаляват. Изданието Motor1 представя 10 „оцелели“ автомобили от този клас с уточнението, че сред тях няма електромобили (Tesla Model 3 и VW ID.7 попадат в сегмента). Отсъстват и Opel Astra ST, Seat/Cupra Leon ST и Skoda Octavia, които всъщност са от среден клас по размери, но се броят като част от компактния клас.
Последните оцелели от средния клас в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Една от най-важните серии модели на марката BMW от 1975 г. без съмнение е 3-Series. Седмото поколение е на пазара от 2019 г., а през 2022 г. получи фейслифт. Гамата включва седан и комбито, наречено Touring.
Гамата от двигатели е огромна - от 156 к.с. в 318i до 510 к.с. в M3 Competition (бензинови) и между 150 и 340 к.с. (дизелови). Ако искате plug-in хибрид, можете да избирате между 204 и 292 к.с.