В Китай към момента има около 170 различни марки автомобили. Предлагането е толкова голямо, колкото и търсенето на пазар, където са продадени едва 17,5 нови автомобила на всеки хиляда жители. Въпреки размерите си, Китай все още е изостава сериозно по съотношение ново превозна средство/1000 души население. Там лидер е САЩ с 40,6, а в Западна Европа този показател е 24,4.
Производството е огромно, но не всяка автомобилна компания има глобален потенциал. Ето петте марки, които лесно могат да се наложат в чужбина. Прогнозата е на Фелипе Муньос, главен анализатор в JATO Dynamics (агенцзия за анализи на автомобилната индустрия), цитиран от Motor1.
5 китайски марки, които могат да се наложат (ГАЛЕРИЯ):
Тези две компании се позиционират като конкурентна евтина китайска автомобилна марка. За вътрешния пазар те са това, което е Dacia за Европа, тъй ткато предлагат привлекателни автомобили, които са евтини за покупка и поддръжка.
Формулата им е проста – просто преименуват автомобилите си, като използват по-глобалната марка на техния партньор - Chevrolet. По този начин те могат лесно и по-бързо да завладеят пазарен дял в региони като Латинска Америка, Близкия изток и Африка.