fallback

В Китай призоваха за обединение и събаряне на „старите легенди“

Дойде моментът страната да се превърне в световен автомобилен лидер, обяви най-големият производител

Най-успешният производител на автомобили в Китай – BYD, призова водещите компании в страната де се обединят и да съборят „старите летенди“. Това стана по време на събитие, чиято цел беше да отбележи постигането на по-рано поставената цел, а именно – превръщането на Китай в глобален автомобилен производител.

„Вярвам, че е дошло времето на китайските марки“, заяви основателят и председател на BYD - Уанг Чуанфу, застанал пред изображение на логото на 12 най-големи китайски автомобилни производителя. И допълни, че 1,4 милиарди китайци имат емоционална нужда да видят как една китайска марка става глобална.

Призивът на BYD – най-близкият съперник на Tesla в глобалната надпревара за продажби на електрически превозни средства, получи подкрепа от повечето водещи китайските компании, които са въвлечени в сериозна ценова война в опита си да привлекат клиенти. Тя беше започната именно от Tesla, която намали цените на своите модели за местния пазар.

На събитието BYD пусна видео, отбелязващо основаването на 12 конкуренти - от държавния автомобилен производител FAW Group през 1956 г. до комерсиалните EV стартъпи Xpeng, Nio и Li Auto през последното десетилетие. Видеото показва исторически кадри, панорамни гледки и автомобили, които се товарят за износ.

„Нашите истории са различни една от друга, но споделят една и съща посока. Няма разлика между „ти“ и „мен““, се казва още във видеото, което завършва с призив към китайските автомобилни производители да „разрушат старите легенди и да покажат нови марки от световна класа“ под мотото „Изправете се пред реалността на конкуренцията“

Видеото бързо се разпространи в китайските социални мрежи, като ръководителите на повечето конкурентите на BYD го подкрепиха с коментари. „Чувствам се горд с китайската автомобилна индустрия!“ каза Уилям Ли, главен изпълнителен директор на Nio в Weibo.

„Трябва да се поучим от успеха на BYD.Поздрав за BYD! Нека стискаме палци на всеки участник в новата енергийна ера!“, каза Ли Ксиан, главен изпълнителен директор на Li Auto, който публикува повторно видеото на BYD.

Някои местни атомобилни производители обаче предупредиха, че подобно изявление може да повиши регулаторните рискове за китайските марки в чужбина, включително в Европа, където китайският износ на електромобили е изправен пред потенциален антидъмпингов контрол. Висш ръководител на Great Wall Motor коментира, че китайските автомобилни производители трябва да приемат „реалността на конкуренцията“.

„Как китайските производители на автомобили могат да бъдат заедно в такъв критичен момент? Ако говорим само за това, че сме заедно, но запазим горчивината в сърцата си, би било по-добре първо да се бием“, коментира Уанг Юанли, главен технологичен директор на Great Wall Motor.

Great Wall и BYD са в конфликт още от пролетта на тази година. През май Great Wall обвини BYD, че продава автомобили, които не отговаря на стандартите за вредни емисии в Китай. Това се отнасяше за два хибридни модела, които са начело по продажби на местния пазар.

fallback
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Що да има търговска война? Освен това не са 97% и Китай има не по-малък интерес да не загуби пазара си щото тея суровини обикновено само ги рафинира. Като за начало може да се изравнят условията за китайски коли както се третират европейските в Китай - без субсидия и с 15% мито като доста страни са даже още по-ограничаващи без да има търговска война :)
  • #6
    VAYK ( преди 1 година )
    BYD докато станат глобален доставчик бая трева ще пасат:)))) Тва че си продал 5 коли в ЕУ, изобщо не те прави глобален, нито ще продаваш в САЩ, Австралия, Япония и т.н. А за ЕУ много скоро като ти кажат че ще получаваш субсидия само ако произвеждаш тук или там нещо ще измислят за нисковъглеродно производство чиновниците в Брюксел и си остана глобален само в Китай:))))
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Чудесно, и започваме търговска война? С доставчика на 97% от нужните ни суровини??! ...ами дерзайте! Аз взимам пуканките и гледам как се прострелвате направо в главата :D
  • #4
    До 3 ( преди 1 година )
    Ти си пример, че глупостта трудно се лекува. Щом Америка, Япония, Индия и други могат да ограничат китайците на своя пазар значи и Европа може то е повече от ясно. За сега далеч най-голямо китайско участие има чрез Волво а то си е китайска собственост от над десетилетие
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Индия и Китай никога не са се разбирали, това няма да спре китайците. Евроапейските брандове ги чака един много гаден студен душ. Надявам се след него европейските "политици" да си получат заслужения бой с тояги и няколко метра въже щото глупостта друго не я лекува!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    това отдавна го говоря че автомобилите трябва да са наднационални компании с разпределени пазари квоти малко утопично и комунистическо звучи но това е положението безмисленно е да се самоизяждат една друга
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Само преди няколко седмици Индия отказа на BYD да прави завод там
fallback
Последни