fallback

В Китай призоваха за обединение и събаряне на „старите легенди“

Дойде моментът страната да се превърне в световен автомобилен лидер, обяви най-големият производител

Най-успешният производител на автомобили в Китай – BYD, призова водещите компании в страната де се обединят и да съборят „старите летенди“. Това стана по време на събитие, чиято цел беше да отбележи постигането на по-рано поставената цел, а именно – превръщането на Китай в глобален автомобилен производител.

„Вярвам, че е дошло времето на китайските марки“, заяви основателят и председател на BYD - Уанг Чуанфу, застанал пред изображение на логото на 12 най-големи китайски автомобилни производителя. И допълни, че 1,4 милиарди китайци имат емоционална нужда да видят как една китайска марка става глобална.

Призивът на BYD – най-близкият съперник на Tesla в глобалната надпревара за продажби на електрически превозни средства, получи подкрепа от повечето водещи китайските компании, които са въвлечени в сериозна ценова война в опита си да привлекат клиенти. Тя беше започната именно от Tesla, която намали цените на своите модели за местния пазар.

На събитието BYD пусна видео, отбелязващо основаването на 12 конкуренти - от държавния автомобилен производител FAW Group през 1956 г. до комерсиалните EV стартъпи Xpeng, Nio и Li Auto през последното десетилетие. Видеото показва исторически кадри, панорамни гледки и автомобили, които се товарят за износ.

„Нашите истории са различни една от друга, но споделят една и съща посока. Няма разлика между „ти“ и „мен““, се казва още във видеото, което завършва с призив към китайските автомобилни производители да „разрушат старите легенди и да покажат нови марки от световна класа“ под мотото „Изправете се пред реалността на конкуренцията“

Видеото бързо се разпространи в китайските социални мрежи, като ръководителите на повечето конкурентите на BYD го подкрепиха с коментари. „Чувствам се горд с китайската автомобилна индустрия!“ каза Уилям Ли, главен изпълнителен директор на Nio в Weibo.

„Трябва да се поучим от успеха на BYD.Поздрав за BYD! Нека стискаме палци на всеки участник в новата енергийна ера!“, каза Ли Ксиан, главен изпълнителен директор на Li Auto, който публикува повторно видеото на BYD.

Някои местни атомобилни производители обаче предупредиха, че подобно изявление може да повиши регулаторните рискове за китайските марки в чужбина, включително в Европа, където китайският износ на електромобили е изправен пред потенциален антидъмпингов контрол. Висш ръководител на Great Wall Motor коментира, че китайските автомобилни производители трябва да приемат „реалността на конкуренцията“.

„Как китайските производители на автомобили могат да бъдат заедно в такъв критичен момент? Ако говорим само за това, че сме заедно, но запазим горчивината в сърцата си, би било по-добре първо да се бием“, коментира Уанг Юанли, главен технологичен директор на Great Wall Motor.

Great Wall и BYD са в конфликт още от пролетта на тази година. През май Great Wall обвини BYD, че продава автомобили, които не отговаря на стандартите за вредни емисии в Китай. Това се отнасяше за два хибридни модела, които са начело по продажби на местния пазар.

fallback
  • #17
    РУК ( преди 1 година )
    И MythBusterчо, ако нямаше 15 години стимули и субсидии за електрички от политците, нито тесла щяха да произвеждат и продават толкова, нито много от китайските работилнички щяха да съществуват! Така, че всичко това е най-вече политика!Политика която и сега принуждава много хора, включително и мен да си купят електричка, защото след 7-8 години освен на такива като теб на Балканите на никой няма да можеш да се продадеш бензинката купена днес нова в Германия!
  • #16
    РУК ( преди 1 година )
    Абе MythBusterчо, на Дани момченцето или момиченцето, не те знам как се самоопределяш!Къде си тръгнал да погребваш японците бре!Ама теслопитеците сте много смешни,много се вързвате, че толкова хора казвали,че Тесла ще фалират, па вие всеки ден фалирате всички останали!Айде малко се запознай с икономически показатели, айде виж какви са прогнозите за китайската икономика,какви настроения се надигат в САЩ и Западна Европа към китайските стоки и тогава раздавай кръстове и черни забрадки!
  • #15
    РУК ( преди 1 година )
    Бях фен на някой китайски марки.... Но има едно голямо НО! Не харесвам неща направени с цел да унищожат или фалират някой!А на тях това им е философията!"Чрез копиране и експлоатация на робски труд - към успех" Някой да е чул БМВ, Мерцедес, Алфа Ромео, Пежо, Форд, някога да кажат - "ще се съюзим с този, за да унищожим този"!?Надпреварата е да направиш по-добрата или по-бързата или по-практичната или по-изгодната от другия, но с цел да си по-добрия, а не да го унищожиш!Фанатични *** - НЕ!!!
  • #14
    008 ( преди 1 година )
    Американците ако си продадат акциите в BYD, същите ще глътнат толкова вода, че даже и локални няма да останат. Същото се отнася и за всички останали китайски автомобилостроители, които изкопираха европейските технологии и европейците им направиха дизайна и китайците се помислиха за безсмъртни. Ще има твърдо приземяване ми се струва и връщане към реалността. А Европа и САЩ затворят ли си пазарите, африканците с какво ще купуват китайските електрички - с банани
  • #13
    А останалия свят ( преди 1 година )
    Няма значение какво мислят или искат Европа, САЩ и други такива. Китайските коли от няколко години по нищо не им отстъпват и след като китайците вземат Южна Америка, Азия, Русия и Африка като пазари (по-добри цени за същото качество както и при електротехниката) за своите стоки голяма част от европейските прехвалени марки просто ще фалират.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Малко ще им е трудно на китайците да пробият на защитени пазари като този в ЕС и Щатите. А се напъват, защото именно на тези пазари са големите пари. Една кола дето в Китай я продават за 10 000 долара, в Европа ще я шитнат за 30 000 само ако
  • #11
    Хъм ( преди 1 година )
    Това да не са ви смартфони, че ей така щрак и правите копие на ябълки...Много хляб има да изядат докато стигнат евро, америка и джап брандоветеНе е прашка, не е лък, тук си трябва майсторлък...
  • #10
    PLAID ( преди 1 година )
    "старите леТенди", да. Излетели отвсякъде. БМВ прави зъби на бобър, щото така се харесвало на китайците, те пък искат да ги завземат :D Шоуто е пълно. Виетнамци из оризище
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това не е действие и преминаването към ток да стане с едно решение на борда и с щракане на пръсти от утре да започнеш да произвеждаш 5 милиона електромобила, при положение че до днес не си произвел и пет броя. Това е процес който се организира над 10 години. Тоест дори сега да почнат, автомобилните производители ще стигнат сегашното ниво на Китай и Тесла след минимум 5-6 години, но пък те няма да стоят на сегашното ниво да ги чакат! Ще го видиш нагледно с любимите ти японци!
  • #8
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шменти, защо смяташ че политиците са проблем, че призовават автомобилните производители да не изостават от тенденциите за преминаване към ток? Вече 15 години се дават стимули за електрификация и преминаване към водород, но автомобилните компании се опъват като магаре на мост и ако не бяха Тесла и китайците, все още щяха да обясняват как никой не иска да си купи електромобил и затова не ги произвеждат. Затова нямат нито производство, нито технологии, нито пък собствена верига за доставки.
fallback
Последни