IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Brembo и Michelin променят начина, по който колите спират

Новата технология вече се тества, като резултатите са впечатляващи

Когато големи и успешни производители обединят усилия, възможностите пред тях изглеждат огромни. Така е и с Brembo и Michelin, лидери в своята област, които работят заедно, за да накарат колите да спират по-добре. И дори нещо повече от това.


Brembo и Michelin


В случая сътрудничеството им е насочено към спирачна система Sensify на Brembo, която сама по себе си е особено интересна. И преди имало системи за спирачка по кабел, при които педалът по същество изпраща сигнал към електронен усилвател, който разпределя хидравличната течност към спирачния апарат, както в иначе конвенционалната (чисто хидравлична) система, но при Sensify нещата са малко по-различни.

Системата използва педала на спирачката, за да изпрати сигнал до контролен блок, но оттам спирачната сила във всеки ъгъл на автомобила е напълно променлива. Има два метода за постигане на това. Първият е с хидравликата, където всяка отделна спирачка има собствен главен цилиндър, задействан от електромотор, получаващ сигнали от блока за управление на спирачките. Второто е с електрически двигатели в шублерите, които задействат накладките без каквато и да е течност. На теория можете да комбинирате и двата вида, например хидравлично спиране за предните колела и "сухо" спиране за задните.

С помощта на Michelin обаче технологията се издига на следващото ниво. Данните от софтуер на компанията се интегрират с информацията, която Sensify събира, за да създаде изключително точни оценки в реално време за сцеплението на гумите.


Brembo и Michelin


"Това, което правим, е в реално време да идентифицираме въз основа на данни, предоставени от Sensify за четири критични параметъра на гумите - казва Серж Лафон, ръководител на отдела за разработка на гуми в Michelin. - Това са натоварването на гумите, нивото на износване, налягането и температурата. С тези четири параметъра можем да идентифицираме и изчислим коефициента на сцепление на гумата, който е от решаващо значение за всяка спирачна система."

По същество Sensify може да оптимизира спирачното налягане във всеки ъгъл на автомобила, като се доближава много до границата на сцепление точно преди блокиране. Това, което е от съществено значение за системата, е как тези точни познания по физика се предоставят на мозъка на Sensify почти мигновено."

Двете компании вече са започнали със симулационна работа. Тестовете в реалния свят се произвеждат на полигона на Michelin миналата есен. Досега единствената цифра, която двойката е предоставила, е намаляване на спирачния път на ABS до 4 метра в сравнение с автомобил със "стандартна" ABS система. Тестовете са проведени в автомобили както с летни, така и със зимни гуми, нови и износени гуми, правилно и недостатъчно напомпани гуми, както и при сухи и мокри условия. Тестовете включваха пълни спирания от скорости от 50 до 140 км/ч.


Brembo и Michelin


Sensify разпределя спирачната сила, като оценява всичко, което влияе на гумите и спирачната ефективност, след което прави корекции в движение. Това, което е още по-интригуващо, е какво означават този вид данни за гумите в реално време за останалите системи на автомобила. Терминът "софтуерно дефинирано превозно средство" е нов и въпреки че може да се каже, че превозните средства са поне донякъде софтуерно дефинирани от първите компютърно контролирани системи за управление на двигателя през 1970-те и 1980-те години на миналия век, терминът е полезен за разбиране на по-нова тенденция в автомобилите.

Това означава, че голяма част от хардуера на автомобила се контролира от софтуер и все по-често виждаме автомобилни системи, които говорят помежду си по по-сложен начин. Не просто няколко ECU, работещи паралелно. От гледна точка на динамиката на превозното средство, целта е да се увеличи максимално сцеплението на гумите във всички сценарии. Sensify, с помощта на Michelin, прави това при спирачни събития, но данните, които генерира за нивата на сцепление на гумите, имат огромни последици за други системи на автомобила.


0 от 500
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Кой е ( преди 2 дни )
    То точно там е основният проблем, че масово хората се "заплесват". Няма значение колко са добри спирачките когато човека зад волана си чопли в телефона. Всеки път когато карам из града ставам свидетел как масово хората си гледат телефона докато шофират. Това е недопустимо!
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Устат Блендер ( преди 2 дни )
    Спирачките ми не са "Брембо" и апаратите не са червени,ама ми вършат добра работа,ако не се заплесвам!
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    шекерлъци ( преди 3 дни )
    Тази тема определено надвишава умствените способности на Пепи Шекера.
  • #5
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 дни )
    Може и да спира с 4 метра по-рано, но съм :Не мерси! Предпочитам да имам директна механична връзка и като натисна спирачката да знам какво става. Много компании представяха подобни "драйв-бай-уаър" системи и до една са провал. Ако 4те метра (в лабораторен тест) са ти проблема - имаш много по-голям проблем!
  • #4
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Пропов ( преди 3 дни )
    Всеки мой познат с нов автомобил се оплаква , а и някой връщат колите, защото са пълни с бъгове. Караш си и всичко угасва, хубаво че волана е с твърда връзка и имаш резервна механична система за спирачките. Това се случва много често, но не се пише и не се дава гласност, досещате се защо($$$). Вече има коли без реален вал във волана , сега като махнат и механиката в спирачките - само *** или Светец би карал такава адска машина и би качил семейството си. Вие си решете от коя група сте.
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    дада така казал и коня че амтомобила никога няма да измести кобилата
  • #2
    18 rate up comment 2 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 дни )
    по-сложно не означава по-надеждно...
  • #1
    20 rate up comment 5 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 4 дни )
    механиката е винаги по-надеждна от електрониката...и по-лесна, и по-евтина за ремонтиране...в такива сложни електронни системи има твърде много неща които да причинят повреда...един малък бъг в софтуера и край...може да коства не само скъп ремонт, но и живот...