IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Опасно ли е да се кара с ръжда по спирачките?

Корозията се появява най-вече по дисковете на автомобила

Отговорът на този въпрос не е еднозначен, тъй като ръждата се появява в различни форми, които ние разглеждаме сега. Автомобилът е каран редовно и спирачната система е напълно изправна. След дъжд, влажно време или няколко дни престой на автомобила, спирачните дискове се покриват с „жълто-червено“ покритие - ръжда, и това е нормално.


ръжда


В този случай след първите няколко натискания на педала на спирачката се чува повишен шум от спирачните механизми, понякога свирене. Това е нормална работа на спирачната система и след няколко спирачни сесии шумът трябва да изчезне и спирачните дискове да се почистят.

Друг вариант е, когато експлоатираме колата, а спирачните дискове остават ръждясали по цялата работна повърхност или частично. Това показва, че в спирачната система има дефект или спирачните дискове са износени.


ръжда


Ако част от спирачния диск е ръждясал, ефективността на контакта между материалите на спирачната накладка и повърхността на диска се намалява. Съответно силата върху педала на спирачката може да се увеличи, както и спирачният път и времето за спиране на автомобила. В този случай ремонтът е неотложен.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Когато остава ръждата на спирачните дискове след няколко натискания,не означава Румене,че са износени дисковете,а са износени накладките,които опират в дисковете при натискане на спирачния .едал.Когато няма феродо по накладката няма как да се осъществи спиране,а причината за липсата на феродо е мърляча от зад кормилното устройство.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Да така е, автора тук малко се е изложил. Причината за ръжда никога не е износени дискове!
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #2: Това, разбира се, е така. Говоря за ето този пасаж в статията: "Друг вариант е, когато експлоатираме колата, а спирачните дискове остават ръждясали по цялата работна повърхност или частично. Това показва, че в спирачната система има дефект или спирачните дискове са износени."
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Ръждата се получава, при неизползване на колата няколко дни и дъжд. Но това е само повърхностна ръжда. Тя се изтърква при няколко спирания. Ако Ръждата не се изчисти, означава че спирачният механизъм не работи както трябва. Често се получава буталцето на спирачния механизъм да е блокирало и не притиска накладките към диска.
  • #1
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ръждата по дисковете едва ли да е резултат от износването им. По-скоро това се получава при некачествени дискове.