IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо спирането с помощта на двигателя може да бъде опасно

Използването на тази техника на шофиране крие някои сериозни рискове

В интернет е разпространена една стара шега, според която, преди да спре с двигателя, автомобилът първа спира с бронята, после с радиатора и едва накрая със самия двигател. Това понякога се превръща в реалност, когато шофьорът иска да демонстрира уменията си за забавяне на скоростта с помощта на силовия агрегат.


спирачки


Спирането на двигателя се изисква предимно при шофиране в режим, който изисква често и интензивно забавяне на автомобила. Например, по време на дълго спускане по планински път или когато някой шофира с чести и резки ускорения, редувани с интензивни спирания. Тоест, в случаите, когато спирачките са подложени на сериозно натоварване и има реална опасност от прегряването и отказа им. В такива ситуация забавянето на скоростта с помощта на мотора значително улеснява живота на спирачната система.

Тази техника се свежда до превключване на скоростната кутия на по-ниска предавка без натискане на педала на газта. В този случай не двигателят върти колелата, а напротив, трансмисията завърта коляновия вал на двигателя, борейки се с естествената компресия в цилиндрите на силовия агрегат. Този трик се изпълнява най-добре с ръчна скоростна кутия. При вариатор (CVT) двигателят също спира добре, докато при модели, оборудвани с класическа автоматична или роботизирана трансмисия това става само чрез принудително превключване на предавките „надолу“ в режим на управление на ръчнато скоростна кутия.


спирачки


Трябва обаче да се знае, че използването на тази техника на шофиране може лесно да причини доста проблеми. Факт е, че когато спираме с двигателя, стоповете не светят. Поради тази причина водачът на колата отзад може да не реагира незабавно на забавянето и да се забие в задната част на превозното средство пред него.

Ако бъде избрана грешна предавка за спиране на двигателя, забавянето на въртенето на задвижващите колела ще бъде твърде рязко. На хлъзгава повърхност такава разлика в сцеплението може лесно да провокира загуба на сцепление на гумата с пътя, рязко поднасяне и инцидент.

Грубото спиране с двигателя може да бъде фатално за ангренажния механизъм на двигателя - както веригата, така и ремъкът. Докато устройството се счупи. Дроселната клапа на двигателя е затворена по време на спиране на двигател, което води до образуването на нещо като вакум във всмукателния му колектор. В случай на нов захранващ блок този вакум може в един момент да довърши износените уплътнения. Което ще направи сериозните ремонти на двигателя неизбежни.


0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    -- ( преди 11 месеца )
    Накратко, ако не можеш да караш и да съобразяваш пътната обстановка, може да стане беля :) Не е много проблема в спирането с двигателя, "ако бъде избрана грешна предавка...", нито пък ако с 90 надолу решиш да минеш на 3-та, докато някой кара на няколко метра зад теб. Същото можеш да постигнеш и с добре работеща ръчна спирачка, искаме статия и за вредата от нея.
  • #26
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ИНЖЕНЕР ( преди 1 година )
    Има нещо вярно, но журналистчето не е внимавало, докато е слушкало. Но това им е нивото... Когато нямат новини, запълват мястото с подобни "статии".
  • #25
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Ники ( преди 1 година )
    За такива случаи хората са измислили едно понятие, нарича се междинна газ. Трябва да си голям *** ако не поддържаш оборотите на двигатела при превключване на по ниска предавка с цел да спреш или намалиш ускорението на автомобила. С автомат не съм го правил но при ръчна скоростна кутия винаги използвам междинна газ когато искам да намаля използвайки двигателя.
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до Шофьор ( преди 1 година )
    Явно не си карал модерен автоматик.
  • #23
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Валерко ( преди 1 година )
    Поднасяне при спиране на скорост хахахахахахахахахахаЗакриваййййй!
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До #21 ( преди 1 година )
    А какво значение има дали е със задно или предно предаване? Не виждам връзка.
  • #21
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Шофьор ( преди 1 година )
    Напишете ,че не за всеки и всяка кола и от механични скорости по хубаво няма стига да си шофьор не каруцар.и още че спиране с ДВГ е по удачно за коли със задно предаване.учете ги не пишете глупости ,младите не могат велосипедиста да изпреварят даже с инструктор до тях,мотористи им пречат колите и велосипедите в града и карат с 300а пише пази моториста та той къде е..аза контрол никакъв фанаха чалъма за алкохол и наркотици и сега и гуми дето нито са задължителни а и има закон с дати и тинтересува
  • #20
    31 rate up comment 4 rate down comment
    Иво ( преди 1 година )
    По голяма глупост не бях чел.защо не закриете сайта и не се гръмнете за да освободите майката земя от жалкото си съществуване
  • #19
    33 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Закривай сайта! Това е дъното на дъната!
  • #18
    38 rate up comment 2 rate down comment
    Айде пак ( преди 1 година )
    вече съм потресено убеден, че тоя сайт се списва от някаки ненормалници.