Развитието на технологиите през последните години доведе до появата на редица нови системи и устройства сред автомобилите. Едно от тях са дисковите спирачки, които са широко разпространени. Въпреки това, старите барабанни спирачки все още се използват от някои производители и все още се срещат при нови модели автомобили.
На пръв поглед, остарялата технология би трябвало вече да бъде изпратена в историята. Тя е по-неефективна и съответно по-опасна от новата, но въпреки това продължава да се използва. А основната причина за това е чисто икономическа - барабанните спирачки за по-лесни за проектиране и съответно по-евтини за производство.
Именно тези две предимства ги прави привлекателна опция за автомобилните компании, които произвеждат и продаван по-евтини превозни средства. Има обаче и други причини, които също не трябва да се подценяват. Барабанните спирачки са по-малко податливи на износване от дисковите спирачки, особено при условия на тежко спиране, където дисковите спирачки се нагряват.
Затворената конструкция на барабанните спирачки също така ги прави по-малко податливи на влага, мръсотия и редица други обстоятелства по време на използване на машината.
Освен това барабанните спирачки остават най-добрият вариант за някои видове превозни средства, като камиони и автобуси, където простотата на конструкцията, ниските производствени разходи и устойчивостта на износване при тежки условия на работа са важни.