IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не сипвайте спирачна течност над максимума. Опасно е!

Ако случайно налеете повече, то проблемът се решава елементарно

Понякога нивото на спирачната течност в резервоарчето значително надвишава максималната стойност. Тази грешка се прави и от сервизни механици, които сменят течността като част от рутинната поддръжка, и от самите собственици на автомобили, които периодично допълват спирачна течност и след като сменят накладките с нови, нивото ѝ надвишава препоръчаното от производителя. Това доливане не предвещава нищо добро нито за колата, нито за портфейла на собственика. Защо, обясняваме сега.


спирачна течност


В крайна сметка, ако един от елементите на спирачната система "капе" и течността намалява, задължително отстранете проблема. Но не чрез постоянно актуализиране на нивото. В резултат на последното сензорът, който контролира наличието на тази течност, както и следи налягането във веригата, започва да работи неправилно.

Тоест, много вероятно е, при рязък старт от място или спиране, на таблото да светне съответната лампа, сигнализираща повреда на сензора. Той ще трябва да бъде сменен, което не е от най-евтините процедури. Или сензорът може да "помисли", че е време за смяна на накладките, въпреки че това не е така.

Между другото, самата спирачна течност е доста агресивна. Изтичайки от резервоара, тя попада върху различни метални части или окабеляване. А това от своя страна ускорява процеса на корозия и води до принудителна подмяна на електрическия сноп - също неевтина услуга. 


спирачна течност


Преливането на спирачна течност от казанчето може да доведе до факта, че капакът на резервоара може просто да бъде откъснат поради високо налягане. Ако водачът не забележи това, тогава спирачната течност ще се разлее и ще трябва да се допълни, а след това и да се почисти и двигателното отделение. 

Така че е по-добре да не управлявате колата с ниво на спирачната течност, надвишаващо максимално допустимата стойност. Ако случайно сипете повече, то проблема се решава елементарно. Достатъчно е да закупите обикновена медицинска спринцовка с накрайник за катетър. С нейна помощ е лесно да се изпомпа излишната течност и да се доведе нивото до марката Max. След това - затегнете капака и забравете за проблема.


0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    apollo11 ( преди 1 година )
    Гений
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С всяка течност е така има максимално и минимално ниво. Тези неща не са случайни и не са нужни статии. Същото е и със смяната на маслото и на гумите. Ако са ви казали на 10, 15, 20 или 30 000, значи на толкова. Разбира се, ако сте такси и карате само градско, трябва да се консултирате дали не трябва да сменяте маслото по-често. Ако карате почти изцяло извънградско, може и по-дълги интервали, но не си струва да го мислите и да пестите. Гуми се карат макс по 3 сезона, лято летни, зиме зимни