IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

И иконата на американските SUV стана електромобил

Cadillac Escalade IQ получи 750 к.с. мощност и 700 км пробег

Автомобилната индустрия върви устремено към пълна електрификация, а поредното доказателство за това е превръщането на една от иконите на американската автомобилна индустрия - Cadillac Escalade, в електромобил.


Cadillac Escalade IQ


Големият SUV получи версия на ток, която ще се казва IQ и ще се появи на пазара през 2024 г. Засега е известно, че „огромната луксозна всекидневна с нулеви вредни емисии“, както беше наречен Еscalade IQ, ще се продава в Северна Америка, като шансовете да се появи в Европа са минимални.

Неочаквано аеродинамичен

Създаден върху платформата Ultium на GM Group, Escalade IQ поддържа квадратните форми на термичния модел с някои големи подобрения. Новият преден профил и леко преработеният дизайн в някои секции на автомобила, като както и новите 24-цолови джанти, позволяват намаление на аеродинамичният коефициент с 15%. Според представители на Cadillac, това е „най-аеродинамичният пълноразмерен SUV, правен някога“.


Cadillac Escalade IQ


LED фаровете имат нови форми и са още по-атрактивни, с анимация, която приветства водача при отключване и заключване на автомобила. Когато шофьорът се приближи до автомобила с ключа в джоба си, неговата вратата се отваря автоматично, докато отварянето на всички врати заедно става с подаване на команда на ключа.

Забележителен интериор

Салонът на Cadillac е още по-впечатляващ, като в него доминират LED-екрани с общи диагонал 55 инча. Те използват архитектурата Snapdragon Cockpit Platform, разработена от Qualcomm. Има и два 12,6-инчови екрана за пътниците отзад, към които се присъединява допълнителен централен дисплей за управление на комфорта на втория и третия ред седалки.


Cadillac Escalade IQ


Фиксираният стъклен покрив и околните светлини в 126 цвята подобряват усещането за простор и лукс в кабината, докато за наистина потапящо аудио изживяване е инсталирана Hi-Fi система AKG Studio Reference с 40 високоговорителя, включително тези, интегрирани в облегалките за глава на седалките.

По отношение на практичността, в допълнение към безкрайното пространство на багажника, на електрическия Escalade на разположение на возещите се е и „eTrunk” в предния капак с капацитет от 340 литра.


Cadillac Escalade IQ


Движи се по диагонал

Преминавайки към механиката, Escalade IQ е оборудван с интелигентна система за задвижване на четирите колела eAWD и амортисьори Magnetic Ride Control 4.0. Към тях се добавят окачванията Adaptive Air Ride, които могат да свалят колата с 50 мм или да я повдигнат с 25 мм в зависимост от режима на шофиране или в определени ситуации (например за улесняване на качването на бордюри или за подобряване на достъпа до багажника).

Управлението на задните колела е ключово за намаляване на пространството за маневриране и увеличаване на пъргавината при завиване. И сякаш това не е достатъчно, режимът Arrival позволява на Cadillac да се движи диагонално, за да излезе още по-лесно от тесни места за паркиране.


Cadillac Escalade IQ


Батерията е чудовищна

Всъдеходът е оборудван батерия капацитет 200 кВт/ч.,а 800-волтовата архитектура обаче позволява да се намали времето за зареждане, като има възможност за получаване на 160 км пробег за около 10 минути чрез свързване към ултра-бърза зарядна станция. Двата електрически мотора осигуряват общо 750 к.с. и 1064 Нм в най-спортния режим на шофиране, наречен Velocity Max. Ускорението 0-100 км/ч е по-малко от 5 секунди, а капацитетът за теглене е около 3,6 тона.

Всъдеходът има безкраен брой системи за подпомагане на водача. От наблюдение на мъртвата зона с аварийно управление до аварийно спиране и автоматично паркиране. Флагманът сред тях обаче е Super Cruise - системата автономно шофиране от ниво 3, която използва сензори, радар и LiDAR, за да пътува автономно над 600 000 км по пътища, записани в САЩ и Канада.


Още снимки на електрическия SUV - вижте в галерията:


0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Jay ( преди 1 година )
    Винаги съм харесвал ескалейда! Имах Yukon преди години и никога не съм успявал да постигна обещанията разход от 20 мили с галон/комбинирано! За съжаление GM не успяват да наложат качествени автомобили а напротив:чупливи, проблемни а напоследък и ужасно скъпи(премиум клас). Дизайнът на този е страхотен, но очаквам да е разочарование, както и GMC Hummer EV!
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    20 литра на 100 е строго пожелателен разход за този три тонен звяр. Това по-скоро му е средния разход. Точно както 30 е средния разход на електрическия. Но електрическият на градско ще харчи по-малко. Но дори за тези разходи да сметнем, единият харчи 4, 50 лв на 100 км, а другия 54,50 лв.
  • #10
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Факт! ( преди 1 година )
    Харчи 20 на 100 градско на магистрала пада до 10-12 на сто точно обратното е с електричките на магистрала умират.Е 200к за градска кола няма кой нормален да даде.Иначе най доброто е ве-8 с четирикамерен карбуратор вечно мощно стилно
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 6.Електрическия колко?Под 30 квтч на 100 не пада.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    То според този тест и те са минава 700 км с едно зареждане, ама реалността направо ти удря шамар? Я потърси колко е реалния разход споделян от собствениците?
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 6 ( преди 1 година )
    По американския тест базовия бензинов с 420 коня харчи средно 15 на 100 а по-мощния вариант с 680 коня - 18 на 100 премиум
  • #6
    4 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, защо мълчиш за друго по-важно нещо. Разходът на бензиновия започва от 20 литра на 100 км. Именно за това всеки който има наченки на мисъл е наясно защо електрификацията започва от най-тежките, най-скъпите и най-лакоми автомобили. Останалите като тебе се чудят защо автомобилните производители не започнат електрификацията от малки градски автомобили, които не стига че харчат малко, а и имат смешен годишен пробег и на година харчат 50 пъти по-малко гориво и замърсяват 50 пъти по-малко.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Ако съдим по електрическата джипка на Хамър - над 4 тона но немалка e разликата и в размерите в сравнение с EQS..
  • #4
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 2 ( преди 1 година )
    Неканеният гост не може да изкаже вярно мнение дори за широкоизвестна информация, *** факт, разпространен в почти всички статии за автомобила. Какво оства за по-сложна материя като наука и технологии?
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Въпрос с повишена трудност: Ако EQS SUV тежи почти 3 тона със 120 кВтч, колко тежи това с 200 кВтч?