Раждането на Toyota Land Cruiser е на 1 август 1951 г., когато от японският производител пуска първия BJ – офроудър, вдъхновен от легендарния Jeep Willys и също като него създаден за военни цели. След 2 години идва „цивилната“ версия, наречена „Land Cruiser".
Точно 70 години по-късно успехът на японското превозно средство с висока проходимост е неоспорим - 11 милиона продадени бройки, „разпределени“ в различни поколения, като последното дебютира само преди часове. И така - ето го новият Toyota Land Cruiser Prado, верен на традицията, но способен да се развива във всеки аспект.
С дължина от 4,92 метра, широчина -1,98 метра, височина - 1,87 и междуосие 2,85, новият Toyota Land Cruiser черпи до голяма степен от моделите от миналото. Това и личи от квадратните линии и общия вид, където формата следва функцията – според създателите на всъдехода, да вървиш извън пътя означава да възприемеш по-добре това, което ни заобикаля и следователно предната, задната и страните са практически перпендикулярни на земята.
Носът на автомобила се характеризира с правоъгълни оптични групи, в които са вмъкнати кръгли светлини (естествено LED). В центъра стои надпис „Toyota“ вместо класическото лого, което също е силна препратка към миналото. Като цяло външният вид е масивен и здрав, какъвто се очаква да бъде такъв автомобил.
Интериорът се предлага в конфигурация с 5 или 7 места, като представлява комбинация от технология и функционален дизайн. Инструментите са 100% цифрови и са оградени от големия сензорен монитор на информационно-развлекателната система, поставен в повдигната позиция. Под тях са разположени вентилационните отвори, физическите бутони за климатика, три USB Type-C порта и HDMI. Отляво има селектори за различните режими на шофиране.
Централният тунел, особено обемист, приютява лоста за автоматична скоростна кутия, плочата за безжично зареждане на смартфона и други контроли, включително тези за управление на задвижването на четирите колела с блокировка на задния диференциал.
Всъдеходът е базиран на платформата GA-F на Toyota, със схема на лонжерон (както подобава на твърд и чисто офроуд автомобил като Toyota Land Cruiser). Първоначално моделът ще се предлага в Европа само с турбодизел – 2,8.-литров с 4 цилиндъра, развиваш 204 к.с., като той е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. През 2025 г. ще се появи и електрифицирана версия - „мек“ хибрид със същия двигател.
Според официалните данни новото шаси е с 50% по-твърдо, докато структурната здравина на каросерията е увеличена с 30%, което позволява допълнително подобряване на качествата за проходимост и общия комфорт. Благодарение на по-добрата позицията на колелата новият Land Cruiser може да се справи дори с най-трудните отсечки от пътя.
А когато нещата изглеждат наистина сериозни, водачът получава помощ от системата SDM. С натискане на един бутон се променя състоянието на предната стабилизираща щанга, която е подвижва и за първи път се използва от Toyota.
Новият Land Cruiser е оборудван с обновени системи Multi-Terrain Monitor и Multi-Terrain Select, които ще разчитат на камера и дисплей с висока разделителна способност, за да държат всичко около себе си под контрол, като адаптират настройките на окачването, за да направят автомобила възможно най-ефективен начин във всяка ситуация. При движение по асфалт на разположение за системи за подпомагане на шофьора от ниво 2 – активно поддържане на лентата с с адаптивен круиз- контрол, автоматично аварийно спиране и много други.
Все още не са известни цените на новата Toyota Land Cruiser, като поръчки за модела в Европа ще се приемат от октомври. На пазара първо ще се появи стартовата серия First Edition, която ще бъде в ограничен тираж. Първите доставки на всъдехода до крайни клиенти се очакват в началото на 2024 г.
Още снимки на новия Land Cruiser - вижте в галерията:
.