IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Toyota Land Cruiser – връщане към корените и вяра в дизела

Европейската версия на легендарния всъдеход ще получи и хибриден агрегат

Раждането на Toyota Land Cruiser е на 1 август 1951 г., когато от японският производител пуска първия BJ – офроудър, вдъхновен от легендарния Jeep Willys и също като него създаден за военни цели. След 2 години идва „цивилната“ версия, наречена „Land Cruiser".


Toyota Land Cruiser Prado


Точно 70 години по-късно успехът на японското превозно средство с висока проходимост е неоспорим - 11 милиона продадени бройки, „разпределени“ в различни поколения, като последното дебютира само преди часове. И така - ето го новият Toyota Land Cruiser Prado, верен на традицията, но способен да се развива във всеки аспект.

С дължина от 4,92 метра, широчина -1,98 метра, височина - 1,87 и междуосие 2,85, новият Toyota Land Cruiser черпи до голяма степен от моделите от миналото. Това и личи от квадратните линии и общия вид, където формата следва функцията – според създателите на всъдехода, да вървиш извън пътя означава да възприемеш по-добре това, което ни заобикаля и следователно предната, задната и страните са практически перпендикулярни на земята.


Toyota Land Cruiser Prado


Носът на автомобила се характеризира с правоъгълни оптични групи, в които са вмъкнати кръгли светлини (естествено LED). В центъра стои надпис „Toyota“ вместо класическото лого, което също е силна препратка към миналото. Като цяло външният вид е масивен и здрав, какъвто се очаква да бъде такъв автомобил.

Интериорът се предлага в конфигурация с 5 или 7 места, като представлява комбинация от технология и функционален дизайн. Инструментите са 100% цифрови и са оградени от големия сензорен монитор на информационно-развлекателната система, поставен в повдигната позиция. Под тях са разположени вентилационните отвори, физическите бутони за климатика, три USB Type-C порта и HDMI. Отляво има селектори за различните режими на шофиране.


Toyota Land Cruiser Prado


Централният тунел, особено обемист, приютява лоста за автоматична скоростна кутия, плочата за безжично зареждане на смартфона и други контроли, включително тези за управление на задвижването на четирите колела с блокировка на задния диференциал.

Всъдеходът е базиран на платформата GA-F на Toyota, със схема на лонжерон (както подобава на твърд и чисто офроуд автомобил като Toyota Land Cruiser). Първоначално моделът ще се предлага в Европа само с турбодизел – 2,8.-литров с 4 цилиндъра, развиваш 204 к.с., като той е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. През 2025 г. ще се появи и електрифицирана версия - „мек“ хибрид със същия двигател.


Toyota Land Cruiser Prado


Според официалните данни новото шаси е с 50% по-твърдо, докато структурната здравина на каросерията е увеличена с 30%, което позволява допълнително подобряване на качествата за проходимост и общия комфорт. Благодарение на по-добрата позицията на колелата новият Land Cruiser може да се справи дори с най-трудните отсечки от пътя.

А когато нещата изглеждат наистина сериозни, водачът получава помощ от системата SDM. С натискане на един бутон се променя състоянието на предната стабилизираща щанга, която е подвижва и за първи път се използва от Toyota.


Toyota Land Cruiser Prado


Новият Land Cruiser е оборудван с обновени системи Multi-Terrain Monitor и Multi-Terrain Select, които ще разчитат на камера и дисплей с висока разделителна способност, за да държат всичко около себе си под контрол, като адаптират настройките на окачването, за да направят автомобила възможно най-ефективен начин във всяка ситуация. При движение по асфалт на разположение за системи за подпомагане на шофьора от ниво 2 – активно поддържане на лентата с с адаптивен круиз- контрол, автоматично аварийно спиране и много други.

Все още не са известни цените на новата Toyota Land Cruiser, като поръчки за модела в Европа ще се приемат от октомври. На пазара първо ще се появи стартовата серия First Edition, която ще бъде в ограничен тираж. Първите доставки на всъдехода до крайни клиенти се очакват в началото на 2024 г.


Още снимки на новия Land Cruiser - вижте в галерията:

.

0 от 500
  • #23
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Сегашният Тойота Ланд Крюзер е супер. Да не го сменят с тоя кютук
  • #22
    1 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Единственият грозен Ланд Крюзер. Ако трябва да критикувам дизайна няма да ми стигнат 5 мнения. А обожавам всички Ланд Крюзери. Но това 2023 година е резил.Ако спред до него Tesla Cybertruck тази велика иначе Тойота изглежда като кола от 20 век. Направо се чудя дизайнерите в Тойота какво им стана, имат ли представа коя година сме,какви са тия бутони,какъв е тоя скоростен лост, какви са тия анти-динамични линии,стопове,фарове, решетка като от друг модел назаем, това е дизайнерска простотия..
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 17 ( преди 8 месеца )
    Имаше един виц: Докарват, в съветската психиатрия един художник. Питат го: "Какви проблеми имате, другарю художник?" Художникът отговаря: "За стогодишнината от рождението на Ленин, рисувах Ленин наляво и надясно. Ленин по платна и стени, Ленин от сутрин до вечер, Ленин отгоре до долу..." Психиатърът казал: "Мдаа, въдворете другаря в тиха стая, болният, както се вижда, е ленинясал." Та така и ти другарю - нещо си ленинясал...
  • #20
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 18 ( преди 8 месеца )
    Толкова разбираш от история преди Ленин вземи малко седни прочети. Света не започва с Ленин. А ленд Крузера е превъзходна техника нека пишат тези, които да имали бензин.
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Чудесна машина. Единственото,което липсва са прекрасните бензинови двигатели с 6 и 8 цилиндъра. За бедния и стиснат европеец само нафтова печка. Не е сериозно това.
  • #18
    5 rate up comment 10 rate down comment
    до #17 ( преди 8 месеца )
    Обратното е. Украинеца е копие на руснака и си е чист руснак,както винаги е било. Ленин ги създаде, като нация и държава в състава на СССР. До тогава никога не е имало такава държава
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до #10 ( преди 8 месеца )
    Ами то и руснака е пълно копие на украинеца, но нищо не казваш! :-)
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Горските пътища се поддържат, като се кастрят храстите и дърветата отстрани. Джиповете това не го владеят. Освен това, тези пътища са направени, за да обслужват хижите и горските, които се грижат за гората и маркират дървета за санитарна сеч и друга поддръжка. Също за техниката, която ще влиза да извършва тази сеч. Никаквеци като теб нямат работа там. Баща ти ли те е лъгал, че като ходиш да димиш по националните паркове "поддържаш пътищата"?
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 8 месеца )
    Горските пътища трябва да се поддържат! Това става като по тях се движат автомобили. Ако движението на автомобили спре, само за 3 години пътищата обрастват и стават непроходими и тогава и тия дето вървят пеша или карат колело също няма да има от къде да минат освен през тръните.
  • #14
    7 rate up comment 18 rate down comment
    Факт! ( преди 8 месеца )
    Близо 3-тонов гюмезарник, пълен с евтина пластмаса, асматични моторчета и крадени екстри от Ленд Ровър! Но за слизащите от заДръстер става.