fallback

Ще намали ли китайската инвазия цените на европейските електромобили?

Производителите от Стария континент нямат други избор, ако искат да се справят с новите си конкуренти

Европейските автомобилни производители все повече се страхуват от китайската инвазия. За да се противопоставят на това, те съсредоточават усилията си върху намирането на решения, които им позволяват да намалят разходите за своите електрически автомобили. От една страна, търсенето на по-голяма ефективност винаги е съществувало в рамките на големите автомобилни групи, от друга - това, което искат да постигнат, е напълно безпрецедентно. Как обаче може да се случи това?

Renault иска да намали разходите си с 40%

Renault, например, иска да намали цените на своите автомобили с нулеви емисии с 40%. Това заяви финансовият директор на компанията Тиери Пиетон, който посочи и конкретен срок – 2027 г. Тогава френският производител ще пусне следващото поколение на своите електрически автомобили.

За постигане на поставените резултати, Renault също започна процеса на отделяне на отдела за „нулеви емисии" със създаването на компанията Ampere. С нея ще се набират и външни инвеститори, като това ще стане с листване на акции на борсата. И средствата от тях ще бъдат използвани за разработка на нови батерии и платформи.

Напредъкът по отношение на намаляването на производствените разходи, според Лука де Мео - главен изпълнителен директор на групата, ще бъде забелязан още през втората половина на 2023 г., като това ще се постигне главно благодарение на спада в цените на суровините. В Renault са наясно, че се състезават с времето, което е от основно значение в автомобилния бизнес.

„Антикитайската" рецепта на Stellantis

Изглежда на същата вълна е и Карлос Тавареш, който на срещата с акционерите отново повтори, че конкуренцията с китайските производители може да бъде „брутална" поради факта, че те имат намалени разходи с около 25% в сравнение с европейските компании. Целта, според главния изпълнителен директор на Stellantis, е да се намерят начини да се играе на равни начала при обществените поръчки.

Тавареш обаче също е готов да пусне на пазара първата електрическа кола, струваща по-малко от 25 000 евро - Citroen e-C3- Той повтори, че концернът Stellantis ще предлага 47 модела с нулеви вредни емисии до края на 2024 г. Това означава, че той ще предложи една или повече алтернативи във всички пазарни ниши.

Volkswagen използва същия подход

Групата Volkswagen, която отиде в Китай, за да се конкурира с местните производители, също работи върху електрическия автомобил на стойност 25 000 евро. Той ще пристигне през 2025 г., като се очаква именно това да бъде годината, в която на пазара ще се появят „евтини“ алтернативи" на електрически коли, предлагани от европейски производители.

Въпреки всичко това, Китай си остава заплаха, като местните производители са все по-силно представени на пазара в Европа. И ако в миналото техните продукти имаха проблеми с качеството, което беше пренебрегвано за сметка на ниската цена, то този проблем вече е решен. Качеството на китайските коли, предлагани в Европа и използващи най-съвременни технологии, е сравнимо с това на западните, корейските и японските модел.

Предимството на китайците

Във време, в което цената на електроенергията расте, китайските производители могат да разчитат на по-къса и по-надеждна верига за доставки. Добавете към това факта, че те имат по-ниски разходи за енергия и труд, и можете да видите, че днес повече от всякога те представляват заплаха за конкурентите си.

Ще успеят ли да нахлуят в Европа? Трудно е да се каже, тъй като все още е твърде рано. Въпреки това, предвид броя на марките, които вече са пристигнали или пристигат през следващите месеци, е ясно, че пазарът ще намери нови баланси и че някои марки също ще завладеят важни дялове. Пример за това е MG – китайски бранд, който се справя все по-добре на редица пазари.

fallback
  • #35
    До 35 ( преди 1 година )
    Е те сега които са там чакат Европа и Америка да се катурнат и с възхода на Китай и Русия ще се преместят от Еврозоната, Англия и Америка при другарите Си и Пу ако доживеят така мечтаното от тях а до тогава е внасят данъци на запад, че да има за НАТО и Украйна и ще плюят тези при които са отишли за пари :D
  • #34
    Георгиев ( преди 1 година )
    Европейската икономика ще започне да подсмърча и кашля когато Китай разбе, че ориза може да се ползва за гарнитура,а не за основно ястие. ДЕРЗАЙТЕ ЕВРОАТЛАНТИЦИ.
  • #33
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Някой има ли познат емигрирал в Китай , пРосия , и други развита държави ??? Аз познавам само хора търсещи щастието си в прогнилия Запад , там при джендърите :) . Та защо дори хора бягащи от война не искат при Си и Пу ? Тинтирито налЕ е капацитет , ще обясни ли ?
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре де *** защо изтрихте моя коментар който е отговор на 29 а неговия не го изтрихте и вие ли сте "безпристрастни" като него? Според мен трябваше да оставите и двата но щом ще триете моя който с нищо не е по-обиден или повече извън темата то тогава изтрийте и двата
  • #31
    До 32 ( преди 1 година )
    Еми това е евтиното на китайците 30 К евро за 300 км и 95 коня сигурно и Тесла се уплашиха, че ще трябва да местят завода от Германия в Уганда за да постигнат тази цена :D. И между другото в твоето сравнение китайската марка стриже доста по-яко но бързаш да защитиш другарите.. :D. В Китай обикновено се продават по-лоши базови версии и електромобилите са временно без ДДС а като сложиш и мито 10%, транспорт и по-малки обеми се обяснява голяма част от разликата но не цялата ест..
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    Европейските производители няма да свалят цени, а ще търсят механизми за ограничаване на директните продажби на китайски коли в ЕС. После ще ребрандират китайски коли и ще ги продават в ЕС скъпо - пример Дачия Спринг. В Китай се казва Dongfeng EV EX1 Pro и струва 7800 долара, при нас е 22 000 евро. 16 горе беше казал че BYD пуснали евтина кола за 30 000 евро. В Китай тая кола струва около 8000 долара. Тъй че и китайците стрижат яко тук, но малко по-малко.
  • #29
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 30: Вероятно 29 е прав и си още "пъпчив" - ще пораснеш (надявам се) ще поумнееш! Света не работи по начина по който ти се ще! Ако трябваше да налагаме някакви морални норми то трябва да *** вероятно 90% от човечеството!... започвайки с Европа! Разшири си кръгозора и малко зад ЕС. Искаш ли да погледнеш какво "моралните" европейски държави правят в Африка? Как Франция си защитава интересите там например. Или "задния двор" на САЩ - централна и южна америка. Или са само Русия и Китай? ;)
  • #28
    До 29 ( преди 1 година )
    Жалко е, че такива като теб се правят на осъзнати и знаещи с присъщото излишно его. Не е нужен пример от Америка, Англия или Австралия за да не си достатъчно *** да не правиш разлика между Полша, Прибалтика, Хърватия и Чехия от една страна и Русия, Беларус и Сърбия от друга и то при положение, че на Русия ресурсите й са наготово
  • #27
    анонимен ( преди 1 година )
    28, не се мори да обяснаваш. Тука е пълно с пъпчиви още, които са пркалили с Холивуд и за тях има добри (САЩ) и лоши (Русия или всеки с Калашников), промити мозъци, на които им е трудно да разберат много неща за този свят... Самият факт, че живеят с идета каква демокрация е отвъд атлантка е показателен за нивото. Един път като идат там. ще видят спасителките на плажа не са Памела Андерсон.
  • #26
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 26: Пак казвам - ЕС е същата репресивна машина като Китай! А за справка през 21ва година в Русия 400 човека са осъдени заради публикации в социални медии - за същия период само във Великобритания са осъдени 4000!!!! Лайненката мога да си я обиждам колкото искам - фашизоид е дори меко, спомни си думите и срещу Италия, бие към нацизъм даже! Искам свободна Европа на нациите, а Китай и Русия да си се оправят - с тях искам бизнес! Политиката е за глупаците!
fallback
Последни