fallback

Ще намали ли китайската инвазия цените на европейските електромобили?

Производителите от Стария континент нямат други избор, ако искат да се справят с новите си конкуренти

Европейските автомобилни производители все повече се страхуват от китайската инвазия. За да се противопоставят на това, те съсредоточават усилията си върху намирането на решения, които им позволяват да намалят разходите за своите електрически автомобили. От една страна, търсенето на по-голяма ефективност винаги е съществувало в рамките на големите автомобилни групи, от друга - това, което искат да постигнат, е напълно безпрецедентно. Как обаче може да се случи това?

Renault иска да намали разходите си с 40%

Renault, например, иска да намали цените на своите автомобили с нулеви емисии с 40%. Това заяви финансовият директор на компанията Тиери Пиетон, който посочи и конкретен срок – 2027 г. Тогава френският производител ще пусне следващото поколение на своите електрически автомобили.

За постигане на поставените резултати, Renault също започна процеса на отделяне на отдела за „нулеви емисии" със създаването на компанията Ampere. С нея ще се набират и външни инвеститори, като това ще стане с листване на акции на борсата. И средствата от тях ще бъдат използвани за разработка на нови батерии и платформи.

Напредъкът по отношение на намаляването на производствените разходи, според Лука де Мео - главен изпълнителен директор на групата, ще бъде забелязан още през втората половина на 2023 г., като това ще се постигне главно благодарение на спада в цените на суровините. В Renault са наясно, че се състезават с времето, което е от основно значение в автомобилния бизнес.

„Антикитайската" рецепта на Stellantis

Изглежда на същата вълна е и Карлос Тавареш, който на срещата с акционерите отново повтори, че конкуренцията с китайските производители може да бъде „брутална" поради факта, че те имат намалени разходи с около 25% в сравнение с европейските компании. Целта, според главния изпълнителен директор на Stellantis, е да се намерят начини да се играе на равни начала при обществените поръчки.

Тавареш обаче също е готов да пусне на пазара първата електрическа кола, струваща по-малко от 25 000 евро - Citroen e-C3- Той повтори, че концернът Stellantis ще предлага 47 модела с нулеви вредни емисии до края на 2024 г. Това означава, че той ще предложи една или повече алтернативи във всички пазарни ниши.

Volkswagen използва същия подход

Групата Volkswagen, която отиде в Китай, за да се конкурира с местните производители, също работи върху електрическия автомобил на стойност 25 000 евро. Той ще пристигне през 2025 г., като се очаква именно това да бъде годината, в която на пазара ще се появят „евтини“ алтернативи" на електрически коли, предлагани от европейски производители.

Въпреки всичко това, Китай си остава заплаха, като местните производители са все по-силно представени на пазара в Европа. И ако в миналото техните продукти имаха проблеми с качеството, което беше пренебрегвано за сметка на ниската цена, то този проблем вече е решен. Качеството на китайските коли, предлагани в Европа и използващи най-съвременни технологии, е сравнимо с това на западните, корейските и японските модел.

Предимството на китайците

Във време, в което цената на електроенергията расте, китайските производители могат да разчитат на по-къса и по-надеждна верига за доставки. Добавете към това факта, че те имат по-ниски разходи за енергия и труд, и можете да видите, че днес повече от всякога те представляват заплаха за конкурентите си.

Ще успеят ли да нахлуят в Европа? Трудно е да се каже, тъй като все още е твърде рано. Въпреки това, предвид броя на марките, които вече са пристигнали или пристигат през следващите месеци, е ясно, че пазарът ще намери нови баланси и че някои марки също ще завладеят важни дялове. Пример за това е MG – китайски бранд, който се справя все по-добре на редица пазари.

fallback
  • #15
    q ( преди 1 година )
    Китайците са търпеливи. Инвазия има, на най-големия и търсен пазар - техния. Изместват европейските фирми от него. После е лесно - заводите на европейските фирми в Китай ще произвеждат за Европа и всички ще са доволни, освен европейските работници от автомобилната промишленост.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    BYD пусна евтиния си модел Dolphin в Европа и цените са от 30К евро за версията с 300 км пробег и 95 коня и от 38К евро за версията с 425 км пробег и 200 коня, багажника е 345 литра
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами няма да ги намалят, просто китайските коли които са по 20-30 хиляди долара като дойдат тук ще са с цени 80-90 хиляди лева и нагоре.
  • #12
    До 12 ( преди 1 година )
    Тук не става въпрос за Тесла или корейските батерийни фирми така, че сам си отговори, че може и без китайците в смисъл с ограничено тяхно влияние при най-бюджетните сегменти стига Тесла и корейците да не се лакомят. Все пак и сега един от най-големите заводи за батерии в света е на LG в Полша с капацитет 70 гигавата годишно и ще достигне 115 гигавата през 2025г. За рафинерия за лити трябват 2-3 години ако съдим по Тесла която започна да строи тази година в Тексас и планира да е готова през 2025г
  • #11
    Бип ( преди 1 година )
    Е, нали акционерчетата искаха всяка година ръст и да си лапат печалбите... Нищо ново под слънцето общо взето... От много ламтене за пари това става! Доброволно ли отидоха в Китай ? Доброволно! Взеха ли им технологиите китайците ? Взеха им ги! Зависими ли са вече от Китай ? Зависими са! Вече е късно за регулации... Честито на печалившите!
  • #10
    До 7 ( преди 1 година )
    Кое предстоящо десетилетие ти прогнози за след 2030г ли правиш при положение, че обикновено е трудно да се познае и за след няколко години? Китай все повече забавя ръста си и износа им като цяло пада въпреки огромния ръст на износа към Русия
  • #9
    До 7 ( преди 1 година )
    При какво е абсолютен доминант при рафиниране на метали които примерно в случай с лития който е най-важен идва от Австралия тоест от Запада да не би да мислиш, че рафиниране на литий е по-трудно от промяна на източника на нефт и газ? Напълно случайно е, че русофилите ставате китайофили нали, в Брюксел е престъпна шайка а в Китай и Русия са другарчетата Си и Пу от които Пу е мил и разбран
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    И колко да са евтини китайските електрички то изобщо има ли ги има грейт уалл и къвал с двг най много хибриди
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Няма как да стане - и със защитните мита на ЕС китайците имат значително по-евтин продукт. Китай е абсолютен доминант при суровините за електрички - Евроолигофренията се оплакваше от 40% зависимост от Руски енергийни ресурси - и се натресе на почти 100% Китайска зависимост... а ментално ощетената престъпна шайка в Брюксел тепърва ще разбира, че другаря Си не е мил и разбран като другаря Путин... Европа е обречена, не случайно за предстоящото десетилетие Китай ще са икономически шампиони
  • #6
    Фф ( преди 1 година )
    Е китайските са по-скъпи. Поне в Германия де
fallback
Последни