fallback

Ще намали ли китайската инвазия цените на европейските електромобили?

Производителите от Стария континент нямат други избор, ако искат да се справят с новите си конкуренти

Европейските автомобилни производители все повече се страхуват от китайската инвазия. За да се противопоставят на това, те съсредоточават усилията си върху намирането на решения, които им позволяват да намалят разходите за своите електрически автомобили. От една страна, търсенето на по-голяма ефективност винаги е съществувало в рамките на големите автомобилни групи, от друга - това, което искат да постигнат, е напълно безпрецедентно. Как обаче може да се случи това?

Renault иска да намали разходите си с 40%

Renault, например, иска да намали цените на своите автомобили с нулеви емисии с 40%. Това заяви финансовият директор на компанията Тиери Пиетон, който посочи и конкретен срок – 2027 г. Тогава френският производител ще пусне следващото поколение на своите електрически автомобили.

За постигане на поставените резултати, Renault също започна процеса на отделяне на отдела за „нулеви емисии" със създаването на компанията Ampere. С нея ще се набират и външни инвеститори, като това ще стане с листване на акции на борсата. И средствата от тях ще бъдат използвани за разработка на нови батерии и платформи.

Напредъкът по отношение на намаляването на производствените разходи, според Лука де Мео - главен изпълнителен директор на групата, ще бъде забелязан още през втората половина на 2023 г., като това ще се постигне главно благодарение на спада в цените на суровините. В Renault са наясно, че се състезават с времето, което е от основно значение в автомобилния бизнес.

„Антикитайската" рецепта на Stellantis

Изглежда на същата вълна е и Карлос Тавареш, който на срещата с акционерите отново повтори, че конкуренцията с китайските производители може да бъде „брутална" поради факта, че те имат намалени разходи с около 25% в сравнение с европейските компании. Целта, според главния изпълнителен директор на Stellantis, е да се намерят начини да се играе на равни начала при обществените поръчки.

Тавареш обаче също е готов да пусне на пазара първата електрическа кола, струваща по-малко от 25 000 евро - Citroen e-C3- Той повтори, че концернът Stellantis ще предлага 47 модела с нулеви вредни емисии до края на 2024 г. Това означава, че той ще предложи една или повече алтернативи във всички пазарни ниши.

Volkswagen използва същия подход

Групата Volkswagen, която отиде в Китай, за да се конкурира с местните производители, също работи върху електрическия автомобил на стойност 25 000 евро. Той ще пристигне през 2025 г., като се очаква именно това да бъде годината, в която на пазара ще се появят „евтини“ алтернативи" на електрически коли, предлагани от европейски производители.

Въпреки всичко това, Китай си остава заплаха, като местните производители са все по-силно представени на пазара в Европа. И ако в миналото техните продукти имаха проблеми с качеството, което беше пренебрегвано за сметка на ниската цена, то този проблем вече е решен. Качеството на китайските коли, предлагани в Европа и използващи най-съвременни технологии, е сравнимо с това на западните, корейските и японските модел.

Предимството на китайците

Във време, в което цената на електроенергията расте, китайските производители могат да разчитат на по-къса и по-надеждна верига за доставки. Добавете към това факта, че те имат по-ниски разходи за енергия и труд, и можете да видите, че днес повече от всякога те представляват заплаха за конкурентите си.

Ще успеят ли да нахлуят в Европа? Трудно е да се каже, тъй като все още е твърде рано. Въпреки това, предвид броя на марките, които вече са пристигнали или пристигат през следващите месеци, е ясно, че пазарът ще намери нови баланси и че някои марки също ще завладеят важни дялове. Пример за това е MG – китайски бранд, който се справя все по-добре на редица пазари.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    4-ти, ЕС не може а си позволи този лукс, предивд че си изнесоха (доброволно) производствата там преди години и в последстеие китайските фирми започнаха да изкупуват европейските. Справка - Волво. Имат огромен дял в доста евопейски компнаии също така. Искат да купат и Кука (роботи), но немците се сепнаха и спряха сделката. съвсем отделна тема е колко много китайски стоки ползваш ежедневно, за които не си готов да броиш парите ако са призвдени в ЕС.
  • #4
    TTT ( преди 1 година )
    Не е точно така, че всичко останало е лесна работа, но трябва да има абсолютен бойкот на всичко китайско, доколкото е възможно. Не може да се прави бизнес с диктатори и да се облагодетелстват техните фирми, които уж са частни. Мита и регулаторни норми за всичко китайско. Европейските фирми трябва да са с приоритет.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Заплахите са на няколко фронта - китайците могат да си позволят да направят дъмпинг на цените, ЕС не. Китаците са си вързали гащите за прозиводство на батерии, докато ЕС размахват само декларации и забрани и от зависимост от петрола сега станаха зависими от Китай. Пред Ес има 2 опции - спират Евро 7 и прочие псевдо-зелени глупости и оставят ДВГ + елркто или лека по лека производители ще фалират, предвид скъпото поризводство в ЕС, липса батерии и намаляващата покупателна способност
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Конглокенцията ражда качество (и конглокетни цени в случая).Да са живи и здрави китайците. Тяхна продукция не бих си купил, но е добре да ги има, за да озаптяват печалбарите в бранша!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Заплаха е и то голяма - преди който правеше добри двигатели - той прави добри голи, сега с електричките двигатели няма а останалото е лесна работа
fallback
Последни