fallback

Ще намали ли китайската инвазия цените на европейските електромобили?

Производителите от Стария континент нямат други избор, ако искат да се справят с новите си конкуренти

Европейските автомобилни производители все повече се страхуват от китайската инвазия. За да се противопоставят на това, те съсредоточават усилията си върху намирането на решения, които им позволяват да намалят разходите за своите електрически автомобили. От една страна, търсенето на по-голяма ефективност винаги е съществувало в рамките на големите автомобилни групи, от друга - това, което искат да постигнат, е напълно безпрецедентно. Как обаче може да се случи това?

Renault иска да намали разходите си с 40%

Renault, например, иска да намали цените на своите автомобили с нулеви емисии с 40%. Това заяви финансовият директор на компанията Тиери Пиетон, който посочи и конкретен срок – 2027 г. Тогава френският производител ще пусне следващото поколение на своите електрически автомобили.

За постигане на поставените резултати, Renault също започна процеса на отделяне на отдела за „нулеви емисии" със създаването на компанията Ampere. С нея ще се набират и външни инвеститори, като това ще стане с листване на акции на борсата. И средствата от тях ще бъдат използвани за разработка на нови батерии и платформи.

Напредъкът по отношение на намаляването на производствените разходи, според Лука де Мео - главен изпълнителен директор на групата, ще бъде забелязан още през втората половина на 2023 г., като това ще се постигне главно благодарение на спада в цените на суровините. В Renault са наясно, че се състезават с времето, което е от основно значение в автомобилния бизнес.

„Антикитайската" рецепта на Stellantis

Изглежда на същата вълна е и Карлос Тавареш, който на срещата с акционерите отново повтори, че конкуренцията с китайските производители може да бъде „брутална" поради факта, че те имат намалени разходи с около 25% в сравнение с европейските компании. Целта, според главния изпълнителен директор на Stellantis, е да се намерят начини да се играе на равни начала при обществените поръчки.

Тавареш обаче също е готов да пусне на пазара първата електрическа кола, струваща по-малко от 25 000 евро - Citroen e-C3- Той повтори, че концернът Stellantis ще предлага 47 модела с нулеви вредни емисии до края на 2024 г. Това означава, че той ще предложи една или повече алтернативи във всички пазарни ниши.

Volkswagen използва същия подход

Групата Volkswagen, която отиде в Китай, за да се конкурира с местните производители, също работи върху електрическия автомобил на стойност 25 000 евро. Той ще пристигне през 2025 г., като се очаква именно това да бъде годината, в която на пазара ще се появят „евтини“ алтернативи" на електрически коли, предлагани от европейски производители.

Въпреки всичко това, Китай си остава заплаха, като местните производители са все по-силно представени на пазара в Европа. И ако в миналото техните продукти имаха проблеми с качеството, което беше пренебрегвано за сметка на ниската цена, то този проблем вече е решен. Качеството на китайските коли, предлагани в Европа и използващи най-съвременни технологии, е сравнимо с това на западните, корейските и японските модел.

Предимството на китайците

Във време, в което цената на електроенергията расте, китайските производители могат да разчитат на по-къса и по-надеждна верига за доставки. Добавете към това факта, че те имат по-ниски разходи за енергия и труд, и можете да видите, че днес повече от всякога те представляват заплаха за конкурентите си.

Ще успеят ли да нахлуят в Европа? Трудно е да се каже, тъй като все още е твърде рано. Въпреки това, предвид броя на марките, които вече са пристигнали или пристигат през следващите месеци, е ясно, че пазарът ще намери нови баланси и че някои марки също ще завладеят важни дялове. Пример за това е MG – китайски бранд, който се справя все по-добре на редица пазари.

fallback
  • #25
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Чакай де, нека додйе баба зима и фотоволтаика да глътне водица. Но това не е важно - важно е друго! ЕНЕРГИЯТА НЕ Е САМО ЕЛЕКТРИЧЕСТВО! Напротив първичната енергия от изкопаеми има значително по-голям дял в икономиката от превръщаната в електричество! И не забравяй арабите буквално посочиха вратата на ЕС и за газта и за петрола...
  • #24
    До 19 ( преди 1 година )
    То е ясно, че за всеки по-важно е кой управлява ЕС а не Китай и Русия но самия факт, че наричаш Лайен - Лайненката фашизоиден индивид която ще псуваш докато си жив заедно с цялата евроатлантическа *** а Путин (управляващ от миналия век) и Си наричаш другарите Вова и Си говори много за това какъв си и кои са ти много повече присърце
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    ами китайците са толкова напред в автомобилостроенето че ви е бедна фантазията на изложението в шанхай еврогейовете меринджеи гледаха като деца в сладкарница а автомобилните блогъри бяха в шок от показаните модели като се започне от тактилно отваряне на вратите и се стигне до фарове с висока резолюция качеството на изпълнение на ниво премиум модели на бмв или ролс
  • #22
    До 23 ( преди 1 година )
    Напоследък тока в Европа е средно около 10 евро цента на квтч тоест около половината на миналогодишните цени по това време, ти сам мрънкаше, че понякога особено пролетта и есента има отрицателни цени при слънце. Да не би тока в Китай и изброените да е по 1-2 цента, че в Европа да е 6 до 10 пъти по-скъп защото пише, че миналата в Китай е 9 доларови цента за бизнеса тоест около 8 евро цента.
  • #21
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    и до #7: Проучване на Harvard Kennedy School казва: Китай, Индия, Индонезия, Уганда и Виетнам ще бъдат най-бързо растящите икономики през идващото десетилетие. Страни основно от Азиатско-Тихоокеански регион и страни разчитащи на евтина енергия! Икономиката е превръщането на въглеводородите в енергия, а енергията в продукт - Европа има около 6-10 кратно по-висока цена за енергията и е неконглокентна! Харесва ли ви или не всяка икономическа революция е базирана на евтината енергия от въглища!
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайското предимство няма да е вечно и ако не го използват съвсем скоро ще изпуснат шанса но най-голямата спирачка им е ККП най-вече заплахата към Тайван и близостта с Русия и други режими като Иран и С. Корея. До 2025г всички големи западни марки пускат най-масовите си електромобили и нови платформи и китайска марка за да успее ще трябва или да предлага феноменална цена под 20 К евро или отлични характеристики за под 30 К евро
  • #19
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И отново до 9: При какво е абсолютен доминант Китай ли - ВСИЧКО! Ще ти дам една аналогия и аз като МитА. Да направиш ел, е като да направиш гурме вечеря, трябват ти много подправки... а ти имаш само едни яйца! Лития е само една от съставките, а те са много и повечето идват от Китай. И няма да се съглася с МитА, че Европа сега сади дръвчетата, защото Китай "завзе" подходящите места с правилния климат за градините, а за Европа остана да сади на камениста почва - и да ражда няма да е много.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Лошото за европейците е, че китайските електрички никак, ама никак не са лоши. Китайските автомобили щяха да залеят Европа рано или късно, без значение с какво задвижване са. Преходът към електрическо задвижване само им помогна и ускори процеса!
  • #17
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    До 9: Смешното (всъщност тъпо е ама нейсе), че ти правиш някакви разлики между Брюкселския фашизъм и другарите Вова и Си... Мен лично Путин и Дзинпин са ми през макарона защото не им бера гайлето пряко! Те са проблем на китайците и на руснаците! Само че при Лайненката аз плащам за глупостта на тоя безумен фашизоиден индивид и докато мога ще я псувам заедно с цялата евроатлантическа ***!!! Един по умен от вашите казваше ИКОНОМИКАТА ***!!! Често го цитирам, а трябва и вие!
  • #16
    Мхм ( преди 1 година )
    Корейците не са завзели Ееропейският пазар че китайските смешници ли.Очаквам същата статия след години но със заглавие Виетнамскоъо нашествие Европа ще устиска ли през 2678-*** очаквам нашествието на производители от Лесото Европа ще устиска ли.Тапотата се повтаря и мултиплицира
fallback
Последни