IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla лъжела за пробега на колите си от години

Лично Илон Мъск наредил да се инсталира подвеждащ алгоритъм, твърди разследване на Reuters

Tesla от години е лъгала за обхвата на своите електромобили, твърди разследване на агенция Reuters. Компанията на Илон Мъск е използвала специален софтуер, който нарочно да дава прекалено оптимистични оценки за пробега на клиентите при пълна батерия, и дори е създала цял отдел, който да неутрализира оплакванията от твърде малкия обхват. Разкритията идват, след като веднъж вече щатската агенция за опазване на околната среда ЕРА принуди компанията да промени данните за пробега в рекламните си брошури.
   
   
Tesla Model Y, обхват
   
      
По информация на Reuters, през миналото лято Tesla е създала специален екип в Невада с единствената задача да отхвърля исковете на клиенти, смятащи, че ниският обхват на автомобилите им се дължи на повреда. Операторите били инструктирани да проведат дистанционен диагностичен тест на автомобила и да уведомят клиентите, че колите им не се нуждаят от сервизно обслужване и че всичко с батерията е наред. Освен това им било казано, ако диагностиката установи друг проблем в колата, да не уведомяват за това собствениците. Към края на 2022 екипът дори напълно спрял да прави диагностични тестове, а само заблуждават клиентите, че ги е провел.
   
    
Tesla Model Y, обхват, пробег
   
     
В основата на проблема според Reuters е алгоритъм, специално създаден да показва на собствениците твърде оптимистичен показател за обхвата при заредена батерия. Агенцията твърди, че нареждането за това дошло лично от Илон Мъск.

ЕРА веднъж вече взе мерки срещу заблуждаващите показатели, като нареди на Tesla да коригира обещавания в рекламите пробег средно с 3% за цялата гама, и с 5.15% за Tesla Model Y Long Range. Reuters припомня и едно проучване на потребителския сайт Edmunds, според което от всички електромобили, представени на американския пазар, Tesla е с най-голяма вероятност да не покрие обещавания пробег с едно зареждане.
  
     

 

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Каскет, нали и аз това ти говоря? Toyota преди 20 години произвеждаше много качествени автомобили, произвеждаше такива и преди десетина години но оттогава не съм качеството спада и към момента новите toyota са под всякаква критика... Особено електромобилита им. Както виждаш аз мога да си изкривя езика и да кажа че Тесла произвежда некачествени автомобили и има какво да се желае относно качеството, но ти си кон с капаци и не можеш да видиш недостатъците на днешни по toyota. Няма как да ги видиш!
  • #22
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    До 19: Точно за това е статията - тия 20 кВтч/100 дето ти ги казва компютъра на Тесла, реално са по-близо до 30 кВтч/100 изтеглени от електропреносната мрежа. Но, важното е да се чувстваш щастлив, какво тук значи някаква си реалистичност..
  • #21
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    Тесльо, фундаментално ти е сбъкрана представата за качество. Качество е не какви са характеристиките на един автомобил, а това до каква степен той ще ги покрива след 20 години. Тойота е еталон за качество, Тесла - за отсъствието му.
  • #20
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Друмчо ( преди 9 месеца )
    Питате за Ивеко с предно предаване! Ами аз имам такова! Бус е и е с предно. Дизел и моторът му е 2,5..... Що питате? Да не искате да купувате? Не го продавам!
  • #19
    3 rate up comment 9 rate down comment
    PLAID ( преди 9 месеца )
    Дрън-дрън ярини. Колата ми е единственото нещо на 4 гуми над 500 коня, което дава магистрален разход ПОД 20 кВтч/100. Оттам нататък всичко е чаралела-чаралела, драпай си макаpите.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 9 месеца )
    Без лъжа няма печалба-основен принцип в търговията още от преди Христа...
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Кой е този с Ник MythBuster.Прилича ми на онова улавото многониковия теслараст.Тоя бута масло,ама яко.
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И да не забравяме че това нещо се случва при чисто нов автомобил! Познайте както става когато автомобила е на 10 години и вече има навъртени едни 150-200 хил. км.Няма да мине дори и половината от обявеният пробег.
  • #15
    3 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Гостенино, намери ли бензиново iveco с предно предаване, или наистина такова животно нема? Вземете да се съберете всички антиелектрици дано съберете достатъчно IQ на едно място, за да намерите поне един такъв модел да ми затворите устата. Че нали обяснявахте че всички Ивеко са с предно предаване, а то се оказа че няма нито едно такова, както твърдях още в началото. Нещо за диференциала няма ли да се изложиш, че гледам само модула остана?
  • #14
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Същевременно, доста професионално изследване показва, че 95% от собствениците на Тесла декларират, че автомобилът им е по-безпроблемен от предишната им марка. А както знаем, най-голям процент нови собственици на Тесла бягат от Тойотка и другите японски марки. Толкова за качеството им.