IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla лъжела за пробега на колите си от години

Лично Илон Мъск наредил да се инсталира подвеждащ алгоритъм, твърди разследване на Reuters

Tesla от години е лъгала за обхвата на своите електромобили, твърди разследване на агенция Reuters. Компанията на Илон Мъск е използвала специален софтуер, който нарочно да дава прекалено оптимистични оценки за пробега на клиентите при пълна батерия, и дори е създала цял отдел, който да неутрализира оплакванията от твърде малкия обхват. Разкритията идват, след като веднъж вече щатската агенция за опазване на околната среда ЕРА принуди компанията да промени данните за пробега в рекламните си брошури.
   
   
Tesla Model Y, обхват
   
      
По информация на Reuters, през миналото лято Tesla е създала специален екип в Невада с единствената задача да отхвърля исковете на клиенти, смятащи, че ниският обхват на автомобилите им се дължи на повреда. Операторите били инструктирани да проведат дистанционен диагностичен тест на автомобила и да уведомят клиентите, че колите им не се нуждаят от сервизно обслужване и че всичко с батерията е наред. Освен това им било казано, ако диагностиката установи друг проблем в колата, да не уведомяват за това собствениците. Към края на 2022 екипът дори напълно спрял да прави диагностични тестове, а само заблуждават клиентите, че ги е провел.
   
    
Tesla Model Y, обхват, пробег
   
     
В основата на проблема според Reuters е алгоритъм, специално създаден да показва на собствениците твърде оптимистичен показател за обхвата при заредена батерия. Агенцията твърди, че нареждането за това дошло лично от Илон Мъск.

ЕРА веднъж вече взе мерки срещу заблуждаващите показатели, като нареди на Tesla да коригира обещавания в рекламите пробег средно с 3% за цялата гама, и с 5.15% за Tesla Model Y Long Range. Reuters припомня и едно проучване на потребителския сайт Edmunds, според което от всички електромобили, представени на американския пазар, Tesla е с най-голяма вероятност да не покрие обещавания пробег с едно зареждане.
  
     

 

0 от 500
  • #33
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Нали? ( преди 9 месеца )
    Тесла лъже за всичко, но за вас, драги идеоти, накрая винаги Путин е виновен за всичко. Сигурно и за автопилота на наркомана пак *** е виновен. Сигурно и за намаления пробег на тролейте?
  • #32
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Фолксваген ги сцепихте от глоби за манипулиращ софтуер, а галениците от Тесла получават само мъмрене за същото?
  • #31
    7 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Сега си направих труда да изровя и клипа на електромобила на toyota и се оказа че са я зареждали два пъти повече на зарядни станции на Тесла отколкото теслата в предишния клип! Въпреки това изминава същите 1000 километра с два три пъти повече спирания за зареждания някои от които около час за да заредят по-малко от 50% от батерията, защото след второто зареждане започва да зарежда адски бавно. В крайна сметка ги изминава за 14:25 часа с 302kWh заредена енергия. 5 часа и почти два пъти повече kWh
  • #30
    5 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    Абе шваба с каскет, защо си мислиш че по маршрута са само Тесла зарядни станции И защо си мислиш, че една и съща станция мери повече на toyota за да ти излязат опорките? Ето ти клипа с тесла модел 3, която минава маршрута от 1 000 км за 9 часа и 20 минути със 186kWh и едно единствено зареждане на зарядно на Тесла https://youtu.be/CPrhudJiD98
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    IQ 138 ( преди 9 месеца )
    до 24: Искаш ли да си ги мерим?Аз съм антивлектрик...
  • #28
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Лъжела е вас, мен не може да ме излъжат понеже съм наясно с батериите, технологиите и кое им влияе. Ако някой се е самозаблуждавал, че това е топа на технологиите и е нормална кола дълбоко се лъже, малка *** тайна Тесла без мрежата в САЩ и без дебели отстъпки едва ли щеше да продава повече от милион коли годишно.
  • #27
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    До 24: Прочети за ефекта на Дънинг-Крюгер. Ти специално си в първата фаза на кривата която го описва.
  • #26
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 месеца )
    До 25: Пак лъжеш, Тесльо. На едни и същи зарядни на фирма различна от Тесла ли са мерени тия киловати? Разбира се че не. Всичката ви сектантска работа е такава - вярвате на мантрите на най-големия шмекер в историята, и имате налостта да ги представяте като потвърдени от последна инстанция.
  • #25
    4 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 9 месеца )
    А бе каскет, като си плащаш на зарядната станция да не мислиш че плащаш по това което се чете от компютъра? Плащаш по това което е излязло от зарядната станция. По един и същ маршрут за 1000 км с тесла модел 3 са платени 200 киловатчаса, изминати за девет часа и няколко минути, докато с електромобилна на toyota са платени 300 киловатчаса, въпреки че се е движила много по-бавно и е изминала същия маршрут за 14,5 часа. Тоест платени 100kWh повече за да изгубиш 5 часа повече. Кога ще ги стигнат!
  • #24
    2 rate up comment 9 rate down comment
    do 15 ( преди 9 месеца )
    Известно е, че групата има по-нисък съвкупен интелект от интелекта на най-неумния в нея. Предвид че антиелектриците са с IQ под 80, IQ-то на групата дори няма да може да бъде измерено...просто ще излезе от скалата в посока надолу.