IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как Tesla Model Y се превърна в толкова успешен продукт?

Компанията използва иновативни решения при разработката и производството (ВИДЕО)

Tesla Model Y е най-продаваният модел на базираната в Остин компания и, което по-важното, - той е най-продаванияг автомобил в света през първото тримесечие на тази година. За този период от електрическия кросоувър са пласирани 267 000 бройки по цял свят.



Успехите на този продукт показват, че Tesla е на прав път – както от маркетингова, така и от инженерна гледна точка. Няма как Model Y да се продава в толкова големи количества, ако беше лоша кола. Явно в компанията са преодолели многото проблемите с качеството, които имаха преди време. И което е по-важно – въвеждат се нови принципи на разработка и производство.

Обяснение за това дава и вицепрезидентът по производство в Tesla – Ларс Морави, който в специално видео обяснява накратко как електромобилът се е превърнал в такъв хит. Озаглавено „Инженеринг от първите принципи“, видеото с дължина две минути и половина, разказва как Model Y е променил представите на хората за традиционен кросоувър SUV.

Най-успешната Tesla получава така наречения режим Off-Road, който се възползва от системата за векторизиране на въртящия момент на автомобила, за да приложи спирачка към колело, което няма сцепление, помагайки на колата да се движи напред извън утъпканите пътища. Факт е, Model Y не е точно първата кола, която идва на ум, когато човек се сети за офроуд, но явно американската марка разполага с технически възможности за направата на такъм автомобил.

Морави допълва, че в Tesla са се научили да взимат иновативни решения за решаването на прости проблеми. „Не е нужно да казвате - добре, ние сме правили това в продължение на 50 години, така че това е начинът, по който ще го правим през следващите 50. Трябва да докажете всичко, което правите от самото начало, с основните принципи на физиката и механиката“, допълва инженерът.

Това се отнася за спестяващото време и намаляване на разходите метално отливане за задната част на автомобила. Но както казва Ларс Морави, проблемът с производството на огромни парчета алуминий е, че те се деформират при топлинна обработка.

„Решението беше да се изобрети нова сплав, която може да постигне високи нива на здравина и издръжливост, без да се налага топлинна обработка в гигантски пещи. И което е по-важно, тези детайли остават здрави“, казва още вицепрезидентът на Tesla.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Райдер. ( преди 2 години )
    Само да добавя и мойте "5ст.", гледам цените в Германия 43к е 3-ката, У е 45к, имам парите и с кеф бих си я купил, но към този момент няма да я използвам ва 100% и затова ще изчакам. Всеки уважаващ себе си производител се сравнява с Тесла. За парите си дава повече от това което биха дали други ел. или с ДВГ коли. Просто, точно и ясно. Да и аз съм инженер, но трябва ли да разбирам от нещо за да го ползвам или купя?!? Не, хаха, пожелавам по една на всеки, защото който е купил ел. кола няма връща
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ЗАЩОТО ( преди 2 години )
    Всеки в Тесла може да говори с всеки. Всеки на поточната линия може да пише директно на Илон. Промяната във връзката между порта за зареждане и батерията с цел покачване скоростта на зареждане от 200 на 250 киловата, е станала по идея на един служител и е внедрена в производството за 3 (три) часа. На седмица се правят по 27 промени в поточната линия. Гига пресата: 171 чарка се свеждат до 2 (два). И отпадат 1600 точкови заварки! Най-добрите експерти по материалознание в света са там. Вж.Octovalve
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Koko ( преди 2 години )
    Карах Теслата на един приятел, усещането е невероятно, както и ускорението, може би това е бъдещето. Аз обаче бих си купил електричка при две условия: 1. Батерията да се зарежда за 3-5 минути. 2. Без значение от сезона с едно зареждане да се изминават най-малко 550 км.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    След бързо търсене в google заглавие:Tesla продаде 200 000 коли в САЩ, до края на 2019-а субсидията спира От статиятаTesla обяви, че е достигнала кота 200 000 продадени автомобила в САЩ, което означава, че е достигнат лимита, след който се задейства процедурата за отпадане на федералната субсидия в размер на $7500.
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    До 5.Субсидиите на Тесла никога не са спирали.
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До Класика ( преди 2 години )
    Ще ми обясниш ли по каква логика успеха на Тесла се дължи на репресията срещу нея и законите които бяха написани специално за да създават пречки за Тесла в САЩ? Три години правителството даваше на всеки конглокент на Тесла по 7500 долара субсидии, за да направят мръсно на Тесла, но въпреки това Тесла държеше 80% пазарен дял на електромобилите в САЩ. Смяташ ли че на това постижение трябва да сложиш успех в кавички или си е истински УСПЕХ и доказа, че този скъп продукт си заслужава парите?
  • #4
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Класика ( преди 2 години )
    Е как!!??? Ами като налагат с репресии и закони най опасните за климата и човешкото здраве ел коли,е така станаха " успешен" продукт!Така стана и ковида!!!!Така стана и необходимата за САЩ война която по никакъв начин не искат да спре!!!Така стана и поликоректноста за родител: 1...2....3... и още по желание...Сектата Трюдо Макрон Шолц Нехамер Байдън Урсула и още няколко престъпника - парцалени кукли изпълняват поръчки на богатите клубове!Елементарно Уотсън! Хоп и стана!
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 2 години )
    Тесла дава два пъти повече за иновации от следващите я двама производителя на автомобили! Всеки сам да си прави сметката дали този продукт е добър или не! Самия факт че в БГ дето дори няма офис вече има Тесла общност и хората купуват колите без да се притесняват че няма сервизи или на кой да звъннат говори сам за себе си!
  • #2
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега се очаква наплив от коментиращи които да обясняват как Тесла е балон и скоро ще фалира!
  • #1
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Повечето хора не могат да разберат, че Тесла е това което е, заради инженерните си в постижения. Те все още вярват, че това е просто маркетинг и подобно на останалите компании Tesla е на принципа не ме гледай какво правя, а слушай какво ти говоря в рекламите. Това не е мое мнение! Доказателство за това са почти всички 100-годишни автопроизводители, които след разглобяване на Тесла ОФИЦИАЛНО си признават, че са с доста години назад и си поставят срокове от три, пет и повече год. да стигнат Тесла