Tesla Model Y е най-продаваният модел на базираната в Остин компания и, което по-важното, - той е най-продаванияг автомобил в света през първото тримесечие на тази година. За този период от електрическия кросоувър са пласирани 267 000 бройки по цял свят.
Успехите на този продукт показват, че Tesla е на прав път – както от маркетингова, така и от инженерна гледна точка. Няма как Model Y да се продава в толкова големи количества, ако беше лоша кола. Явно в компанията са преодолели многото проблемите с качеството, които имаха преди време. И което е по-важно – въвеждат се нови принципи на разработка и производство.
Обяснение за това дава и вицепрезидентът по производство в Tesla – Ларс Морави, който в специално видео обяснява накратко как електромобилът се е превърнал в такъв хит. Озаглавено „Инженеринг от първите принципи“, видеото с дължина две минути и половина, разказва как Model Y е променил представите на хората за традиционен кросоувър SUV.
Най-успешната Tesla получава така наречения режим Off-Road, който се възползва от системата за векторизиране на въртящия момент на автомобила, за да приложи спирачка към колело, което няма сцепление, помагайки на колата да се движи напред извън утъпканите пътища. Факт е, Model Y не е точно първата кола, която идва на ум, когато човек се сети за офроуд, но явно американската марка разполага с технически възможности за направата на такъм автомобил.
Морави допълва, че в Tesla са се научили да взимат иновативни решения за решаването на прости проблеми. „Не е нужно да казвате - добре, ние сме правили това в продължение на 50 години, така че това е начинът, по който ще го правим през следващите 50. Трябва да докажете всичко, което правите от самото начало, с основните принципи на физиката и механиката“, допълва инженерът.
Това се отнася за спестяващото време и намаляване на разходите метално отливане за задната част на автомобила. Но както казва Ларс Морави, проблемът с производството на огромни парчета алуминий е, че те се деформират при топлинна обработка.
„Решението беше да се изобрети нова сплав, която може да постигне високи нива на здравина и издръжливост, без да се налага топлинна обработка в гигантски пещи. И което е по-важно, тези детайли остават здрави“, казва още вицепрезидентът на Tesla.