IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шофьорите искат функции за безопасност, а не автономни коли

Проучване на S&P Global Mobility показва дали хората вярват на автономните системи

Съвременните автомобили стават все „по-натъпкани“ с нови технологии, но какво предпочитат шофьорите от това, което производителите им предлагат и дори налагат? Отговор дава проучване на S&P Global Mobility.

 

Какво искат шофьорите-1

 

Една от най-актуалните технологии е системата за автономно шофиране, а при Tesla за пълно автономно шофиране (FSD), но според проучването технологията за самостоятелно управление е далеч надолу в списъка с приоритети на потребителите при закупуване на нова кола.

Почти всяка голяма марка вече предлага своите автомобили с поне система за автономно шофиране от ниво 2, която позволява на автомобила да извършва част от шофирането. Системи от ниво 2+, като Super Cruise на General Motor и Blue Cruise на Ford, позволяват автоматизирано шофиране по магистрала, но все пак изискват водачът да държи очите си на пътя, а системата от ниво 3 на Mercedes с най-висока спецификация ви позволява да се отпуснете и да гледате филм при определени условия.

 

Какво искат шофьорите

 

Но се оказва, че съвременните потребители са много по-заинтересовани от усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) и технически функции като откриване на мъртва точка, камера за наблюдение, предупреждение за челен сблъсък и автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци и велосипедисти.

В потребителско проучване на S&P Global Mobility от пролетта на 2023 г. тези четири характеристики са оценени като най-желани и всяка от тях е подчертана от най-малко 80 процента от всички запитани шофьори.

За разлика от това, само 61 процента от анкетираните изразяват желание за напълно самоуправляваща се кола и нито една от другите автономни опции, предлагани на потребителите, не се класира по-високо от 64,9 процента в желаните функции.

 

Какво искат шофьорите - 3

 

Анализаторите от S&P Global Mobility казват, че това говори за липсата на доверие в автономните системи от страна на купувачите, отбелязвайки, че само 47% от потребителите са казали, че биха се возили в кола със способности за самостоятелно управление и биха обмислили закупуването на такава.

Трябва да се отбележи, че почти половината от анкетираните собственици на превозни средства са имали опит с тези системи. Приблизително 35% притежават превозни средства с предупреждение за челен сблъсък, а 30% имат превозни средства с откриване на мъртва зона. Докато опит със самостоятелно шофиране на практика не съществува, което допълнително възпрепятства неговото търсене.

 

2024-Porsche-911

 

Но резултатите също така варират в зависимост от географското местоположение. Потребителите в Китай, например, са много по-възприемчиви към идеята за самоуправляващи се коли, отколкото тези в САЩ, Великобритания и Германия.

S&P Global Mobility установява, че потребителите се доверяват най-много на немските производители, когато става въпрос за разработване на системи за автоматизирано шофиране. Приблизително 75% от потребителите са уверени, че немските премиум автомобилни производители (Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche) могат да разработят безопасно и ефективно самоуправляващо се превозно средство.

 

 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Георги ( преди 1 година )
    Камера за нощно виждане и термокамера за България са особено полезни, както и системи към тях свързани с известяване.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    до #4напълно съгласен
  • #6
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Сега разбираш ли защо всички говорят за тесла та тесла? Откачиха и всички, врати калници и брони и я обезкостиха като премахнаха стотици датчици, но автомобилът продължи да се движи. Няма фалшиви горива и не можеш да я заредиш с фалшив ток за да повредиш двигателя или батерията, няма хиляди датчици за дебит на въздух горива, чистота на въздуха и на всякакви видове филтри преди и след двигателя и няма нужда от каквито и да е консумативи и обслужване на двигателя. Зареждаш от контакта и караш.
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    А... ама драги шЕфьорЕ, ни са безпокойте! Те ви продават точно системи за сигурност, но на цената на автономен шитляк. Бате ви Илончо е първенец в тая област, отракано е момчето може да не знае как се правят, но знае как се продават коли ;) Другите макар и малко по-назад не са по-различни. Както е казал колегата под мен - заменихме надеждната механика с ненадеждна електроника, но за сметка на това понижихме уменията на *** зад волана - чидесен нов свят! А ще става и много по-зле!..
  • #4
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много харесвам старите автомобили които нямат електронни системи и всичко е механично. Новите са ужасни. Не можеш да пипнеш нищо по тях. Всяка една част е свързана с компютър. Един кабел да прекъснеш и колата спира. На смотания Рейндж Ровър заради един *** сензор на въздушното окачване трябваше да викаме пътна помощ. Клекна на пътя в авариен режим и неще да върви. Абсолютен ***. Идеше ми да го засиля в някой дол. Никога повече. Затова харесвам само стари и доказани коли. Механика отвсякъде.
  • #3
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Сега разбираш ли ползата от огромния тъч дисплей на Тесла? След малко ровене в менютата, можеш да включиш или изключиш която си система искаш, да направиш автомобила на предно или задно предаване или пък 4 по 4 с някакво избрано от тебе съотношение на въртящия момент между предни и задни например 60% задни плюс 40% предни. Също така не само да изключиш системата за стабилност, а да я регулиращ между 0 и 100% и да я оставиш само на 10% например, без физически да премахваш електроника.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами за мен лично са ненужни повечето екстри. На джипките дори и махваме и ABS системата за да имам по добър контрол в гората. Сменихме и електронната горивна помпа с механична с ремък. И повечето сензори са премахнати. Много по добре е така. Иначе е много неприятно да се задейства в гората някоя електроника и да ти прави проблеми.
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Все едно да отидеш да попиташ някое дивашко племе дали има нужда от електричество, което може да го убие. 99,99% ще отговорят че не искат такова чудо наблизо. А вие можете ли да живеете без ток? На практика това не е жизнено необходима за човека екстра и всеки човек може да живее без интернет, телевизия или ток. Даже може и без мобилен телефон и само преди 20 години над 80% от запитаните отговаряха, че нямат нужда от такъв. А сега над 90% от шофьорите имат смартфон, а не просто мобилен телефон.