Tesla от години е лъгала за обхвата на своите електромобили, твърди разследване на агенция Reuters. Компанията на Илон Мъск е използвала специален софтуер, който нарочно да дава прекалено оптимистични оценки за пробега на клиентите при пълна батерия, и дори е създала цял отдел, който да неутрализира оплакванията от твърде малкия обхват. Разкритията идват, след като веднъж вече щатската агенция за опазване на околната среда ЕРА принуди компанията да промени данните за пробега в рекламните си брошури.
По информация на Reuters, през миналото лято Tesla е създала специален екип в Невада с единствената задача да отхвърля исковете на клиенти, смятащи, че ниският обхват на автомобилите им се дължи на повреда. Операторите били инструктирани да проведат дистанционен диагностичен тест на автомобила и да уведомят клиентите, че колите им не се нуждаят от сервизно обслужване и че всичко с батерията е наред. Освен това им било казано, ако диагностиката установи друг проблем в колата, да не уведомяват за това собствениците. Към края на 2022 екипът дори напълно спрял да прави диагностични тестове, а само заблуждават клиентите, че ги е провел.
В основата на проблема според Reuters е алгоритъм, специално създаден да показва на собствениците твърде оптимистичен показател за обхвата при заредена батерия. Агенцията твърди, че нареждането за това дошло лично от Илон Мъск.
ЕРА веднъж вече взе мерки срещу заблуждаващите показатели, като нареди на Tesla да коригира обещавания в рекламите пробег средно с 3% за цялата гама, и с 5.15% за Tesla Model Y Long Range. Reuters припомня и едно проучване на потребителския сайт Edmunds, според което от всички електромобили, представени на американския пазар, Tesla е с най-голяма вероятност да не покрие обещавания пробег с едно зареждане.