IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi започва от начало

Двата основни партньора в сдружението ще имат равни дялове един от друг

Още през февруари членовете на алианса Renault Nissan-Mitsubishi, се съгласиха да променят условията си за участие, като ката нареченото „рестартиране“ трябваше да започне веднага. Процесът по одобрение обаче се проточи и едва сега основните участници – Renault и Nissan, обявяват, че всички споразумения са постигнати и преструктурирането на алианса е започнало.


Renault-Nissan-Mitsubis


В момента Renault Group държи 43,4% дял в Nissan Motor, докато японците имат само 15 дял във френския си партньор. Mitsubishi Motors, която се присъедини към алианса едва през 2016 г., действа като сателит на Nissan (притежава 34% от акциите на Mitsubishi), така че не играе съществена роля в сделката.

Основната задача на предстоящото преструктуриране е премахване на неравенството при кръстосаното притежаване на дялове. За целта Renault ще прехвърли дял от 28,4% в Nissan на френски доверителен фонд. Попечителят е упълномощен да продаде акциите на Nissan, държани в тръста, ако това е в полза на Renault, като приоритетното право на покупка е запазено за Nissan, както и изборът на купувач трета страна. Така Renault и Nissan ще притежават дял от 15% един от друг.

Все още няма договорености за броя на представителите в бордовете на директорите. Според условията на сделката Nissan ще инвестира 600 милиона евро в новото подразделение на Renault Group за електрически превозни средства - Ampere. По-късно Ampere ще стане отделна компания и ще излезе на борсата. Успоредно с това Renault стартира съвместно предприятие с китайския холдинг Geely, но Nissan няма нищо общо с този проект. Подобно на Mitsubishi, Nissan ще бъде само като клиент.


0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Микрата отговаря на търсенето на клиентите им бе човече, както gte както и rogue или Мурано. Нисан и Инфинити са прекрасни машини. Качи покарай Инфинити и пак влез да пишеш.
  • #4
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    А ми защото колите на Ниссан и Митсубищи бяха баклюк кое беше Кола Микрата ли
  • #3
    11 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не мога да разбера защо японците се занимават с Рено? Нисан и Мицубиши още 90-те години правеха много по добри коли от французите. И двете компании имат култови модели като не малка част от тях и до днес могат да се видят по улиците в движение за разлика от моделите на Рено които отдавна са нарязани за скрап. Мицубиши специално е огромна корпорация която разработва технологии във всякакви направления. Индустриално оборудване, машини, електроника, климатици, дори самолети и мн. др.
  • #2
    11 rate up comment 7 rate down comment
    До долния ( преди 8 месеца )
    Ами освен геиовете в Калафорня и Нею Йорк никой.Айдахо Уайоминг Кънектикът Джорджия Монтана и тн не купувят Тресли
  • #1
    5 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не мерси, гледам цените и се чудя, кой нормален купува кола различна от Тесла в САЩ, да в САЩ защото без мрежата са кръгла нула и те.