IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Съюзът между Renault и Lotus се разпадна

Спортните модели на Alpine няма да ползват помощ от англичаните

Представители на Alpine и Lotus обявиха края на партньорство си за създаването на нов електрически спортен автомобил, смятан за наследник на Alpine A110. Двете фирми подписаха меморандум за разбирателство през януари 2021 г., като се съгласиха да направят „цялостно проучване за осъществимост“ за автомобила, но сега изненадващо се разделят.

 

Alpine 110

 

Решението е взето поради различия в стратегията и промените на пазара на автомобилната индустрия, информира Autocar, но все още не е ясно дали двете компании ще продължат работата по собствените си електрически спортни автомобили.

През 2021 г. Renault Group - компанията-майка на Alpine, обяви че марката ще стане изцяло електрическа. Планът беше всичко да е готово за средата на десетилетието, когато следващото поколение спортен електромобил, разработен съвместно с Lotus, ще бъде използва и от двете марки. Изданието цитира Lotus – собственост на китайската Geely, че компанията просто е решила да не продължава с проекта, въпреки че все още е възможно по-нататъшно сътрудничество, а от Alpine потвърждават новината.

 

Alpine 110-1

 

Бъдещите електрически амбиции на Alpine включват по-големи SUV, които могат да използват платформи на Lotus. Под бъдещи електрически амбиции се има предвид автомобили, които надхвърлят най-близките електрически превозни средства, взети от портфолиото на Renault. По-специално спортен хечбек, базиран на новото Renault 5 и кросоувър, наречен GT X-Over.

Миналата година Lotus пусна Eletre, първия SUV на компанията, който трябваше да бъде основата за по-големите предложения на Alpine. Първоначалният план беше Alpine да пусне тези SUV на пазара в края на десетилетието. На този етап сегашното поколение на Alpine A110 е все още актуално, благодарение на своя четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който доставя 300 к.с. на A110 R - най-новата версия на малкия спортен автомобил.

 

 

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Стефчо ( преди 10 месеца )
    Супер!
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Бай Х ( преди 10 месеца )
    Аз карам Рено и го предпочитам пред Мерцедес,въпрос на вкус,макар че съм карал и Мерцедес ! ВЪПРОС НА ВКУС,както казала котката, когато я попитали, защо яде мишки !!!
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Поздрав за всички които си мислят, че имат Мерцедес но карат едно Рено, другия път потърсете в Гугъл преди да си купувате кола.
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Малка забележка,модела S e с 292 к.с.,а GT е с 300 к.с.,модела R e с 320 к.с.,той е и показания на снимките.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    тъпичко е ( преди 10 месеца )
    Да, тези вече стават свръх нахални - краварския стелантис, Мерцедес, Нисан, сега и Лотус. И все изкарват някакви ***, като вместо да хванат нещо от бранда в който са се вкопчили като удавник за сламка, те развалят качеството му. Като баничарката на Мерцедес, например.