IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi започва от начало

Двата основни партньора в сдружението ще имат равни дялове един от друг

Още през февруари членовете на алианса Renault Nissan-Mitsubishi, се съгласиха да променят условията си за участие, като ката нареченото „рестартиране“ трябваше да започне веднага. Процесът по одобрение обаче се проточи и едва сега основните участници – Renault и Nissan, обявяват, че всички споразумения са постигнати и преструктурирането на алианса е започнало.


Renault-Nissan-Mitsubis


В момента Renault Group държи 43,4% дял в Nissan Motor, докато японците имат само 15 дял във френския си партньор. Mitsubishi Motors, която се присъедини към алианса едва през 2016 г., действа като сателит на Nissan (притежава 34% от акциите на Mitsubishi), така че не играе съществена роля в сделката.

Основната задача на предстоящото преструктуриране е премахване на неравенството при кръстосаното притежаване на дялове. За целта Renault ще прехвърли дял от 28,4% в Nissan на френски доверителен фонд. Попечителят е упълномощен да продаде акциите на Nissan, държани в тръста, ако това е в полза на Renault, като приоритетното право на покупка е запазено за Nissan, както и изборът на купувач трета страна. Така Renault и Nissan ще притежават дял от 15% един от друг.

Все още няма договорености за броя на представителите в бордовете на директорите. Според условията на сделката Nissan ще инвестира 600 милиона евро в новото подразделение на Renault Group за електрически превозни средства - Ampere. По-късно Ampere ще стане отделна компания и ще излезе на борсата. Успоредно с това Renault стартира съвместно предприятие с китайския холдинг Geely, но Nissan няма нищо общо с този проект. Подобно на Mitsubishi, Nissan ще бъде само като клиент.


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 3,ако не бе Рено в края на 90-те Нисан щеше дори да не го споменават дори в историята.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Мда а знаете ли че японскоят двигател замизтребителите Зеро е краден от Американските Прат и Уитни.Толкоз за Азиатците
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Съединението прави с ( преди 7 месеца )
    поотделно загиват, или ги убиват другите
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Това за инженерите не е много така. Те и руснаците правят сателити, ракети, самолети и Лада. Сам си прецени. Имат техника, която може да пътува през блата, тундра и всякакви гадни места, но масовите коли са Лада и камиони Камаз. Не е до инженерите. А за Рено не си прав. Аз съм имал две Рена и един Нисан до момента. Нисан-а е с хубави решение, но като техника не е добър. Рената ми бяха много приятни, лесни за поддръжка, но гниеха не с години, а с дни.
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 7 месеца )
    Дс то витлов самолет от всв е наистина нещо модерно
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 7 месеца )
    Да не говорим за успехите им в световните рали състезания WRC и Дакар където и до ден днешен държат рекорда за най много победи. Lancer Evo, Pajero, Eclipse, 3000 GT, Colt, L200, Delica....това са легендарни модели като доста от тях и до днес се движат по пътищата. Нисан също си имат своите успехи. През 90-те години колите им бяха едни от най технологичните. Patrol e легенда в офроуда. GTR R33 когато излезе беше като космически кораб сравнено с европейските спортни коли от това време....
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 8 ( преди 7 месеца )
    Ами има много общо. Една компания която може да произвежда всичко от климатици до кораби и военни самолети означава че има на разположение всякакви специалисти и инженери които могат да създадат абсолютно всичко. Тука нещата опират до мениджмънта който явно в момента има проблеми. Само да ви припомня че Мицубиши още 80-те години имаха серийни коли със турбо двигатели, модерни скоростни кутии с 4х4, завиване на задните колела, регулируемо окачване с електронен контрол на твърдостта и мн. др.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Наистина гениално ( преди 7 месеца )
    И какво общо има Зеро от ВСВ с колите
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Мицубиши са правели японските истребители Мицубиши Зеро през втората световна война, те са били по-добри от американските мустанги, налагало се е американците да летят в звено по 4 истребителя за да се пазят. Митсубиши произвежда единственият в момента японски пътнически самолет - MRJ и разработва 6-о поколение японски истребител F-X
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 7 месеца )
    Инфинити се махнаха от Европейският пазар не ги купуваха много сигурно щото са супер.От високия клас японцинсамо Тойотя напипаха горе доле нишата с Лексус и Акюръ и Инфинити са супер неадрквятни добре че има вечно ухилени американски дибили които да ги купуват