fallback

Шефът на Stellantis: „Ние сме конкурентът на Tesla”

Карлос Тавареш е уверен в бъдещето, но се притеснява, че Евро 7 може да убие ключови модели на концерна

Stellantis е големият конкурент на Tesla на пазара на електрически превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на концерна Карлош Тавареш. При представянето на финансовите резултата на групата португалският мениджър беше запитан за нейните основни съперници на световните пазара и той, без да се бави, посочи американския производител на електромобили.

„Разбира се, следим внимателно корейските производители, както и останалите играчи, тъй като всички те търсят възможно най-добрите решения. Главният конкурент обаче си остава Tesla и ако гледаме резултатите на пазара, днес ние сме по-печеливши. Миналата година рентабилността на Tesla беше 17%, но спадна до 10,5%, а нашият март е 14,4%. Освен това, имаме капацитет, за да се развиваме – увеличаваме продажбите на електромобили и създаваме печелиш софтуерен бизнес“, коментира Тавареш.

Шефът на Stellantis е наясно, че за да изпревари Tesla, концернът трябва да увеличи продажбите. Първата стъпка към това е пускането на електромобил, който ще струва по-малко от 25 000 евро. Тази роля е отредена на Citroen e-C3, чиито продажби ще стартират в началото на 2024 г. Цената му ще бъде под психологическия праг – нещо, което ще направят и останалите производители. Tesla и Volkswagen, например, също работят върху такива коли, но те ще бъдат готови по-късно.

Citroen e-C3 ще бъде първият от дълга поредица модели на ток, с които Stellantis ще се опита да расте в Европа, където в момента е трети по продажби, а също и в САЩ, където електрическата офанзива тепърва започва. Тавареш повтори, че до края на 2024 г. концернът ще предлага 47 електрически автомобила в продажба по целия свят.

Според топ-мениджъра 2024 ще бъде годината на Fiat Panda - автомобил, който не само ще се предлага с нулеви емисии, като Fiat Topolino и Fiat 600, но който ще даде силен тласък на марката от Торино в консолидирането на лидерството си в A сегмента. Новата Panda ще бъде емблематичен модел, който ще се произвежда на няколко места. Единственият проблем пред него са новите екологични разпоредби (Евро 7), които могат да го убият, ако бъдат приети в предлагания в момента вариант.

Тавареш беше запитан и кога, според него, цените на моделите с ДВГ и с електрическо задвижване ще се изравнят като цени. Той е категоричен, че пропастта между тях се стеснява, но все още не може да посочи конкретни срокове. Според шефа на Stellantis паритетът в ще бъде достигнат не толкова за еквивалетна каталожна цена, а за същото ниво на достъпност между бензинови и електрически коли.

Шефът на Stellantis отново повтори, че китайските производители настъпват ударно в Европа, но групата му е готова да им даде отпор. Според Тавареш това ще стане със съсредоточаване на усилията върху предлагане на по-качествени продукти и подобрения в производството, а не с приказки и лобиране пред политици, които не искат да слушат какво им се казва.

fallback
  • #22
    Striker ( преди 8 месеца )
    Единственят конглокент на Тесла са многото копирачи от Ковидландия и до някъде Фолксваген. Другите се мъчат да не глътнат вода.
  • #21
    До 20 ( преди 1 година )
    Аз от кога го повтарям това отиваш с 60.000 евро в джоба и освен ТЕСЛА , просто няма какво да си купиШ друго 44 ..А по ефективност Тесла са светлинни години напред .. На Ионик 6 като му сложа екстрите става 68.000 а в Германия не му разрешават теглич!!!!БМВ над 80.000 с екстрите . Просто няма друга кола за 60.000 евро
  • #20
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ама пък какво ли разбирам аз? Виж какво мислят от бизнес инсайдер в статията със заглавие Buying anything but a Tesla makes no sense right now, което в превод означава "Купуването на нещо друго освен Tesla няма смисъл в момента" дори само заглавието е достатъчно красноречиво.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 17. Ако всеки път ми даваха по един долар когато го чуя това, само от това вече щях да съм милионер! Кога да очакваме фалита на Тесла, защото са им се сринали продажбите понеже са им свършили клиентите?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Много се съмнявам наистина да ги мисли тези неща. Пазарът на електрически коли вече започва да се насища. Ще продават бутикови електрически коли като Фиат 500 и Алфа Джулия, но с нормални няма да могат да излязат срещу китайците. А срещу тесла не могат по никакъв начин - там е секта. Без значение какъв шит предлагат, промитите ще го лапат.
  • #17
    До долния ( преди 1 година )
    Гледай сега Дачия е регионален производител Тесла световен не е коректно да се правят директни сравнения.Като си толкова вещ за Сащ я ми кажи какви коли се продават в Айдахо Уайоминг или в Кънектикът.Основните продажби на Тесла са в Калифорния като 2-5-10 кола на геиове актриси и холивуд за показ.А те са ограничен брой а това значи че и продажбите там няма да нарастват повече
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе долен, я кажи как беше положението преди 3 години, когато Тесла продаваше по-малко и от porsche, а към края на годината се очаква да задминат по продажби BMW и mercedes, а audi вече са го задминали! Мани другото ама се задминали и dacia по продажби, модел на Тесла е задминал най-продавания модел на toyota в света и вече най-продаваният модел не е corolla a модел y. Но за ужас на toyota, в някои щати на САЩ Тесла продава повече автомобили от toyota, въпреки многото модели на последната.
  • #15
    До долния ( преди 1 година )
    Нищо не върви.С изключение на опорката зафъбеняк което е чоста нагла обида от невигурен в себе си комплексар с чсихични отклонения.Нещата са ясни Фолкваген губи от ел колите си а най големите Тесла и тази гпдина ще продадат два до три пъти по малко коои оъ Рено груп без Ниссан.А тойота е далеч напред.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Zагубеняците още размятат опорки, а керванът си върви. За тях, които още живеят в средновековието, въпросът е дали ел. колите ще оцелеят. За свободомислещия свят, въпросът е кога продажбите ще стигнат 100%, поне на 3-те осовни пазара - САЩ, Европа, Китай.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    тесла е продукт за лица със специални образователни потребности айфон не го коментирам през 2008 ми подариха един новичък любезно благодарих отворих го разгледах го като индианец пишеща машина и го оставих в кутийката още си стои там
fallback
Последни