fallback

Шефът на Stellantis: „Ние сме конкурентът на Tesla”

Карлос Тавареш е уверен в бъдещето, но се притеснява, че Евро 7 може да убие ключови модели на концерна

Stellantis е големият конкурент на Tesla на пазара на електрически превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на концерна Карлош Тавареш. При представянето на финансовите резултата на групата португалският мениджър беше запитан за нейните основни съперници на световните пазара и той, без да се бави, посочи американския производител на електромобили.

„Разбира се, следим внимателно корейските производители, както и останалите играчи, тъй като всички те търсят възможно най-добрите решения. Главният конкурент обаче си остава Tesla и ако гледаме резултатите на пазара, днес ние сме по-печеливши. Миналата година рентабилността на Tesla беше 17%, но спадна до 10,5%, а нашият март е 14,4%. Освен това, имаме капацитет, за да се развиваме – увеличаваме продажбите на електромобили и създаваме печелиш софтуерен бизнес“, коментира Тавареш.

Шефът на Stellantis е наясно, че за да изпревари Tesla, концернът трябва да увеличи продажбите. Първата стъпка към това е пускането на електромобил, който ще струва по-малко от 25 000 евро. Тази роля е отредена на Citroen e-C3, чиито продажби ще стартират в началото на 2024 г. Цената му ще бъде под психологическия праг – нещо, което ще направят и останалите производители. Tesla и Volkswagen, например, също работят върху такива коли, но те ще бъдат готови по-късно.

Citroen e-C3 ще бъде първият от дълга поредица модели на ток, с които Stellantis ще се опита да расте в Европа, където в момента е трети по продажби, а също и в САЩ, където електрическата офанзива тепърва започва. Тавареш повтори, че до края на 2024 г. концернът ще предлага 47 електрически автомобила в продажба по целия свят.

Според топ-мениджъра 2024 ще бъде годината на Fiat Panda - автомобил, който не само ще се предлага с нулеви емисии, като Fiat Topolino и Fiat 600, но който ще даде силен тласък на марката от Торино в консолидирането на лидерството си в A сегмента. Новата Panda ще бъде емблематичен модел, който ще се произвежда на няколко места. Единственият проблем пред него са новите екологични разпоредби (Евро 7), които могат да го убият, ако бъдат приети в предлагания в момента вариант.

Тавареш беше запитан и кога, според него, цените на моделите с ДВГ и с електрическо задвижване ще се изравнят като цени. Той е категоричен, че пропастта между тях се стеснява, но все още не може да посочи конкретни срокове. Според шефа на Stellantis паритетът в ще бъде достигнат не толкова за еквивалетна каталожна цена, а за същото ниво на достъпност между бензинови и електрически коли.

Шефът на Stellantis отново повтори, че китайските производители настъпват ударно в Европа, но групата му е готова да им даде отпор. Според Тавареш това ще стане със съсредоточаване на усилията върху предлагане на по-качествени продукти и подобрения в производството, а не с приказки и лобиране пред политици, които не искат да слушат какво им се казва.

fallback
  • #12
    До 5 ( преди 1 година )
    За BYD няма нищо смешно и добре за Тесла, че са политическите различия и глупостите на ККП иначе ако BYD можеха да навлязат в С. Америка където е бастиона на Тесла никак нямаше да му е смешно защото в Китай вече продава в пъти повече от Тесла
  • #11
    carpe_diem ( преди 1 година )
    bmw x1 дизел почва от 85000 лева, модел Y (не по-премиум, но доста по-голям модел) и той някъде там. При по-скъпите коли отдавна са се поизравнили цените. За евтните, еми никой не иска да прави евтини вече. То един голф почва от над 50000 лева...
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    И ти ли бе Карлосе? Нареди се на опашката.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Вие ли бе? Дето обяснявахте до вчера, че няма бъдеще в ел. коли хахахах
  • #8
    Алекс ( преди 1 година )
    Карлош добре мечтае,но ТЕСЛА твърдо е номер едно.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще се сринат цените на колите, както има iphone за 2к лева така и китаец за 200 лева. Иначе този дето ви побутва за 100к Рено Меган 4 метра сапуниерка то по-добре Тесла, Реното трябва да е 25k ако иска господина да продължи да го продава.
  • #6
    PLAID ( преди 1 година )
    Когато дойде Стив Джобс 97-***, изхвърли цялата посредствена гама и наложи 4 шампионски модела, тогава нещата се обърнаха от сигурен фалит до номер 1 в света. Нарича се product range architecture и това е причината Apple и Tesla да са пред останалите. Нарича се психология на потребителското поведение. Хората не обичат твърде много избор плява. Добрият мениджър има усет за такива неща. Слабият гледа да угоди на всички (инвеститори, "съветници", "анализатори") и в крайна сметка всичко се проваля.
  • #5
    PLAID ( преди 1 година )
    Светът стана гpобище за yбийци на Tesla, а CEO-тата (този, тази на GM, онзи на BYD) говореха, че са им главен конкypeнт. Когато потърсят Мъск за коментар, той се смее. На въпроса защо се смеете, отговаря: Виждали ли сте им продукта?
  • #4
    Гост ( преди 1 година )
    Кибергрозника иде,ама не се види,бъдеще време обещано.
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Новият Рам иде" бъдеще неопределено време. Новия cyber truck дойде, минало свършено време!
fallback
Последни