fallback

Шефът на Stellantis: „Ние сме конкурентът на Tesla”

Карлос Тавареш е уверен в бъдещето, но се притеснява, че Евро 7 може да убие ключови модели на концерна

Stellantis е големият конкурент на Tesla на пазара на електрически превозни средства. Това обяви главният изпълнителен директор на концерна Карлош Тавареш. При представянето на финансовите резултата на групата португалският мениджър беше запитан за нейните основни съперници на световните пазара и той, без да се бави, посочи американския производител на електромобили.

„Разбира се, следим внимателно корейските производители, както и останалите играчи, тъй като всички те търсят възможно най-добрите решения. Главният конкурент обаче си остава Tesla и ако гледаме резултатите на пазара, днес ние сме по-печеливши. Миналата година рентабилността на Tesla беше 17%, но спадна до 10,5%, а нашият март е 14,4%. Освен това, имаме капацитет, за да се развиваме – увеличаваме продажбите на електромобили и създаваме печелиш софтуерен бизнес“, коментира Тавареш.

Шефът на Stellantis е наясно, че за да изпревари Tesla, концернът трябва да увеличи продажбите. Първата стъпка към това е пускането на електромобил, който ще струва по-малко от 25 000 евро. Тази роля е отредена на Citroen e-C3, чиито продажби ще стартират в началото на 2024 г. Цената му ще бъде под психологическия праг – нещо, което ще направят и останалите производители. Tesla и Volkswagen, например, също работят върху такива коли, но те ще бъдат готови по-късно.

Citroen e-C3 ще бъде първият от дълга поредица модели на ток, с които Stellantis ще се опита да расте в Европа, където в момента е трети по продажби, а също и в САЩ, където електрическата офанзива тепърва започва. Тавареш повтори, че до края на 2024 г. концернът ще предлага 47 електрически автомобила в продажба по целия свят.

Според топ-мениджъра 2024 ще бъде годината на Fiat Panda - автомобил, който не само ще се предлага с нулеви емисии, като Fiat Topolino и Fiat 600, но който ще даде силен тласък на марката от Торино в консолидирането на лидерството си в A сегмента. Новата Panda ще бъде емблематичен модел, който ще се произвежда на няколко места. Единственият проблем пред него са новите екологични разпоредби (Евро 7), които могат да го убият, ако бъдат приети в предлагания в момента вариант.

Тавареш беше запитан и кога, според него, цените на моделите с ДВГ и с електрическо задвижване ще се изравнят като цени. Той е категоричен, че пропастта между тях се стеснява, но все още не може да посочи конкретни срокове. Според шефа на Stellantis паритетът в ще бъде достигнат не толкова за еквивалетна каталожна цена, а за същото ниво на достъпност между бензинови и електрически коли.

Шефът на Stellantis отново повтори, че китайските производители настъпват ударно в Европа, но групата му е готова да им даде отпор. Според Тавареш това ще стане със съсредоточаване на усилията върху предлагане на по-качествени продукти и подобрения в производството, а не с приказки и лобиране пред политици, които не искат да слушат какво им се казва.

fallback
  • #2
    Турбо ( преди 1 година )
    Пропастта между цените на електромобилите и ДВГ се стеснявала.Къде става това?Където има субсидии за електромобили.В България такива няма и разликата в цените е двойна.
  • #1
    Да напомня ( преди 1 година )
    Новият Рам иде
fallback
Последни