IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа се отваря за биогорива и отлага Евро 7

Това е първата крачка към спасяването на ДВГ след 2035 година

Европейският съюз започва да прави отстъпки относно пълната забрана на продажбата на новите автомобили с ДВГ, която трябва да влезе в сила през 2035 г. Това разкри италианският евродепутат Масимилиано Салини, който с публикация във Facebook обяви влизане на биогоривата в определението „CO2 неутрални горива“ според ЕС.


биогориво


„Безпрецедентното описание на „CO2 неутрално гориво“ въвежда отново технологичната неутралност и разрушава идеологията за принудителен преход към електрическа кола, наложен от социалистическия вицепрезидент Франс Тимерманс (заместник-предстедател на ЕК). Това отваря отваря широкомащабната регистрация на двигатели с вътрешно горене, задвижвани от възобновяеми или синтетични горива дори след 2035 г., като запазва веригата за доставки в автомобилната индустрия и хиляди работни места“, написа Салини.

Това е първата стъпка на Европа, която до преди няколко дни изглеждаше решена да включи в определението „CO2 неутрални горива“.единствено синтетичните горива (eFuels), които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии на въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия или от въглеродно неутрална електроенергия.

В същото време биогоривата, известни още като екогорива, са всички видове течни, твърди и газообразни горива, които се произвеждат от биологични суровини Те са по-скъпи от т.нар. „изкопаеми горива“, но намаляват вредните емисии, отделяни от двигателите с вътрешно горене.

Италианският евродепутат разкри още, че приемането на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. е отложено след гласуване в Европейската комисия. За това настояват и повечето автомобилни производители, които не желаят да харчат пари за разработка на нови, по-екологични двигатели с вътрешно горене, които и без това трябва да бъдат забранени за продажба през 2035 г.


0 от 500
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 2.Отрицателните цени на тока са за собствениците на фотоволтаични централи.Те трябва да платят за да им използват тока,който произвеждат.Дали не е по изгодно за собствениците на фотоволтаични централи да изключат панелите заради отрицателните цени?За обикновените потребители и фирми, цените на тока се вдигат в цяла Европа.Далаверата е за търговците на ток.
  • #3
    6 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това би могло да създаде възможност за потребителите да използват повече енергия в средата на деня, за да зареждат електромобили и да управляват бизнеса си в най-евтините и екологични часове.
  • #2
    8 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Цената на тока в Европа отново стана отрицателна заради соларния бум" заглавие което и сами можете да намерите. Германия, Дания и Нидерландия също отчитат отрицателни цени за сегмента ден напред. Без значителна промяна в профилите на търсенето отрицателните цени ще стават все по-често явление. Европа вероятно ще инсталира до 60 гигавата нови соларни мощности през 2023 г., което е с една трета повече от миналогодишния рекорд, показва проучване на HSBC Holdings Plc. Това би могло да създаде ...
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Аз казах ли ви ( преди 9 месеца )
    Да внимавате какво си пожелавате, защото може да се сбъдне. При налагане на електромобилите българите това не ни засягаше за следващите 20-30 години, защото който и сега си купува чисто нови автомобили може да си позволи електромобил, но средната възраст на автомобилите в България е 22 години. Тоест има и доста по-стари автомобили. Отлагането на електромобилите ще оскъпи ползването на абсолютно всички автомобили, включително 30 годишните, които ще трябва да зареждат екологичен бензин по 5 лв