IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Полша спира забраната на бензина и дизела в съда

Германия обвини властите в Брюксел, че бавят споразумението за синтетичните горива

Споровете относно забраната на продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели в ЕС след 2035 г. продължават месеци, след като тя беше подкрепена от европейския парламент. Сега той ще бъде пренесен в съда, става ясно от изявление на министъра на околната среда и климата на Полша – Анна Москова, съобщава Reuters.


ЕС съд


Полша е една от държавите, които не подкрепят решението и ще го атакува в съда на ЕС. „Не сме съгласни с този и с други документи от пакета Fit for 55. Ще се обърнем към Съда на Европейския съюз и се надяваме че други страни ще се присъединят към нас", заяви Москова.

Още няколко държави – Румъния, Германия и Италия, също се противопоставиха на политиките на Брюксел, предвиждащи преминаване изцяло към електричество през 2035 г. Берлин обаче може и да не се присъедини към протеста, след като постигна своята цел – да бъде направено изключение за синтетични горива (e-Fuels), които се считат за неутрални от климатична гледна точка.

Споразумението предвижда изпълнителната власт на ЕС да представи предложение за отпадане на забраната за продажба на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични горива. Германският министър на транспорта Фолкер Висинг обаче протестира, че Брюксел все още не е спазил пакта.

„Изявлението на Комисията и последващите стъпки бяха задължителна предпоставка за одобрението на Германия за преразглеждането на регламента. Очакваме обявените от Комисията стъпки да бъдат приложени своевременно“, коментира Висинт, цитиран от FAZ.

От Брюксел отговориха, че текстът на споразумението е трябвало да бъде готов още на 4 май, но се е забавил поради „технически проблеми“. Идеята е той да бъде представен в завършен вид до края на месеца.


0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 29 ( преди 11 месеца )
    Говорим за 40 тонен тир. Даже съм му дал малък разход от 25 на 100. Електрическия харчи 100 киловатчаса на 100. Май не четеш!
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2MТоест въпреки 40 мин. зареждане стига 4ч по-бързо от теб ...
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 24 какъв е този разход че 1000 км ги минаваш с 250 л дизел,да не БТР това? Ако е за магистрален влекач съм съгласен,но при тях е далечно приложението на батерии.
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    До 27 с магистрална скорост ел мобил ще измине тези 1000 км за 24 часа,а аз със 130 к.с. и разход 6 л/100 с магистрална скорост от 140 км/ч ги минавам дори с чакане по граници за по-малко от 12 часа. Резервуара ми стига за 1000+ км.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1000 коня електромобил изминава 1000 километра с магистрална скорост с 250kWh, а в града му стигат 150-200kWh. Твоя автомобил за 20 000 км годишно се нуждае от 1600 литра нафта за около 4000 лв това са 4 кв фотоволтаици на площ 20кв.м, които произвеждат годишно 4000kWh които следващите 30 години, ще осигуряват по 20 000 км/год на този електромобил с 1000 коня. Общо 600 000 км за 4000 лв. Ако ще се произвежда синтетично гориво, само фотоволтаиците са за 40 000 лв на 200 кв.м
  • #24
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    24.. аз 1000км ги изминавам с 80л нафта, крака ми е доста тежък, а колатс е 300кс. С 250л нафта ще сгъна 3-3500км, ако я жаля и повече. За камиони, 25-40 на 100, ок, тогава си в играта.
  • #23
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези 10 пъти повече фотоволтаици ще произвеждат достатъчно енергия дори и през зимата за да има излишък, да не говорим за през лятото, когато може да се произвежда само водород, който да се съхранява за през зимата и от него да се произвежда ток.
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 23 ( преди 1 година )
    Ако днес 1000км се изминават с 250л дизел на стойност 500лв без ДДС, а само себестойността на тока произведен от собствени фотоволтаици за производството на синтетично гориво струва почти толкова, какъв е смисъла въобще да си го произвеждаш? Ако трябва да бъдат построени 10 атомни централи за производство на синтетични горива, вместо само една централа за директно зареждане на електромобили и камиони, какъв е смисъла? Ще обясниш ли? Допълнително още трилион за заводи за синтетични горива.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Завода за производството на синтетични горива не може да работи без ток. Инвестицията в фотоволтаици е по изгодна от купуването на ток на борсата.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нали беше евтино поставянето на панели, бря?Сега казваш било скъпо.Казваш кога каквото ти дойде.