IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Полша спира забраната на бензина и дизела в съда

Германия обвини властите в Брюксел, че бавят споразумението за синтетичните горива

Споровете относно забраната на продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели в ЕС след 2035 г. продължават месеци, след като тя беше подкрепена от европейския парламент. Сега той ще бъде пренесен в съда, става ясно от изявление на министъра на околната среда и климата на Полша – Анна Москова, съобщава Reuters.


ЕС съд


Полша е една от държавите, които не подкрепят решението и ще го атакува в съда на ЕС. „Не сме съгласни с този и с други документи от пакета Fit for 55. Ще се обърнем към Съда на Европейския съюз и се надяваме че други страни ще се присъединят към нас", заяви Москова.

Още няколко държави – Румъния, Германия и Италия, също се противопоставиха на политиките на Брюксел, предвиждащи преминаване изцяло към електричество през 2035 г. Берлин обаче може и да не се присъедини към протеста, след като постигна своята цел – да бъде направено изключение за синтетични горива (e-Fuels), които се считат за неутрални от климатична гледна точка.

Споразумението предвижда изпълнителната власт на ЕС да представи предложение за отпадане на забраната за продажба на двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични горива. Германският министър на транспорта Фолкер Висинг обаче протестира, че Брюксел все още не е спазил пакта.

„Изявлението на Комисията и последващите стъпки бяха задължителна предпоставка за одобрението на Германия за преразглеждането на регламента. Очакваме обявените от Комисията стъпки да бъдат приложени своевременно“, коментира Висинт, цитиран от FAZ.

От Брюксел отговориха, че текстът на споразумението е трябвало да бъде готов още на 4 май, но се е забавил поради „технически проблеми“. Идеята е той да бъде представен в завършен вид до края на месеца.


0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 5.Продава се една Тесла за 5000 долара.Бързай да не те изпреварят.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 4 - Повечето хора все още си мислят, че 80% от живота на батерията означавало, че е изживяла само 20% от дните си ...
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 2.Пак си спал отгънат и си сънувал с пръсти в контакта.Синтетично гориво произведено с безплатна енергия от ВЕИ няма да струва 10 лева литъра.
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    първия ( преди 10 месеца )
    До третия Братле - това с биогоривото ИКОНОМИЧЕСКИ няма как да стане. Германия си търси вратичка, да произвежда коли, които ще могат да вървят на "традиционни горива", маскирайки ги, като "биогорива". Изглежда, не висчки в Германия тотално са си загубили ума. Има и все още хора, на които им пука.
  • #5
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Къде съм казал че ще са евтини? Правиш ли разлика между евтини и по-евтини от ДВГ?Няма как е електромобилите да са евтини, включително и втора употреба, след като само стара батерия, която вече е негодна за употреба в електромобил, защото капацитета и е паднал под 70-80%, ще струва десетина хиляди лева, защото ще се купува за съхранение на евтината енергия от ВЕИ
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ще са по евтини, ама друг път.
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До първия ( преди 10 месеца )
    Трябва да се борим със зъби и нокти против синтетичните горива. Те не решават абсолютно никакви проблеми с чистотата на въздуха, а вероятно ще създадат нови за които дори не подозираме. Но за сметка на това, не гласят нов капан. Тези горива ще струват поне 10 лв за литър и то когато започне масовото им производство. Ще ги произвеждат онези които дърпат конците на политиците и като нищо ще задължат всички бензиностанции освен био гориво, да добавят и по 10-20% синтетично гориво към всички горива
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Абсолютно безсмислено. Никой не е забранява покупката и шофирането на автомобили с ДВГ втора ръка след 2035 година. А не вярвам да има някой толкова глупав, за да си купи чисто нов автомобил с ДВГ 2035, при положение че електромобилите ще са по-евтини още преди 2030 година. След това ДВГ ще купуват само ентусиасти, за които цената няма значение. Тях въобще няма да ги бърка и да плащат за синтетични горива. Но тези горива са нож с две остриета, защото цената им ще засегне абсолютно всички!
  • #1
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Берлин обаче може и да не се присъедини към протеста, след като постигна своята цел да бъде направено изключение за синтетични горива (e-Fuels), които се считат за неутрални от климатична гледна точка." - Берлин ще каже "произвеждаме коли, движещи се на синтетични горива, с два вдиа двигатели - дизел и бензин"