IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа се отваря за биогорива и отлага Евро 7

Това е първата крачка към спасяването на ДВГ след 2035 година

Европейският съюз започва да прави отстъпки относно пълната забрана на продажбата на новите автомобили с ДВГ, която трябва да влезе в сила през 2035 г. Това разкри италианският евродепутат Масимилиано Салини, който с публикация във Facebook обяви влизане на биогоривата в определението „CO2 неутрални горива“ според ЕС.


биогориво


„Безпрецедентното описание на „CO2 неутрално гориво“ въвежда отново технологичната неутралност и разрушава идеологията за принудителен преход към електрическа кола, наложен от социалистическия вицепрезидент Франс Тимерманс (заместник-предстедател на ЕК). Това отваря отваря широкомащабната регистрация на двигатели с вътрешно горене, задвижвани от възобновяеми или синтетични горива дори след 2035 г., като запазва веригата за доставки в автомобилната индустрия и хиляди работни места“, написа Салини.

Това е първата стъпка на Европа, която до преди няколко дни изглеждаше решена да включи в определението „CO2 неутрални горива“.единствено синтетичните горива (eFuels), които се произвеждат чрез синтезиране на уловените в атмосферата емисии на въглероден диоксид или чрез водород, произведен от възобновяема енергия или от въглеродно неутрална електроенергия.

В същото време биогоривата, известни още като екогорива, са всички видове течни, твърди и газообразни горива, които се произвеждат от биологични суровини Те са по-скъпи от т.нар. „изкопаеми горива“, но намаляват вредните емисии, отделяни от двигателите с вътрешно горене.

Италианският евродепутат разкри още, че приемането на новия екологичен стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. е отложено след гласуване в Европейската комисия. За това настояват и повечето автомобилни производители, които не желаят да харчат пари за разработка на нови, по-екологични двигатели с вътрешно горене, които и без това трябва да бъдат забранени за продажба през 2035 г.


0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 и 10 ( преди 1 година )
    Кобалт скоро няма да се ползва за батериите.Това с 1лв/квч остана от ковид времената и то само тук, на запад цените са наполовина. Дори и тук вече се вижда тенденция за нормализиране на цените по станците - вече има такива с 0.45лв/квч.А идеята на ел мобилността е да зареждаш вкъщи. Суперчарджарите са само като пътуваш на дълго. Това с еко горивата е тъпотия - 22 годишния ти дизел пак ще бълва същата отрова независимо от какво е направена нафтата- ако ще и от теменужки да е.
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електромобилите са популярни най вече с цените и малкия си пробег.Коли за богаташи за из града.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Затрудненията се изразяват в 50% ръст от 217 200 на 321 600 електромобила но явно са очаквали още повече
  • #11
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 10.Електрическите коли станаха толкова популярни,че Фолксваген се затрудняват да ги продадат.
  • #10
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите коли вече станаха популярни. Но е най-добре хората сами да преценят какво да изберат. Глобално погледнато, електрическите коли не са по-екологични, тъй че всеки сам си преценява дали предпочита да трови природата през ауспуха на колата си, или да се прави на еко-био-веган, но същевременно да е отровил хиляди конгоанчета докат му копат кобалт за батерията.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    добрата новина е отлагането на евро 7 (пълна глупост). Това с био горивата не толкова, но все пак е нещо - ще има алтернатива.
  • #8
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До 1.Кое ще бъде по изгодно,не може да се прецени сега.При разход от 5/100 дизел и цена 5 лв/литър ,ще ти струва 25 лв/100.При електромобил с разход 20 квтч/100 и цена от 1 лв/квтч на бърза зарядна станция излиза 20 лв/100.Ами ако цената е по висока?Цените на електроенергията вървят нагоре в Европа,обратно на твоята прогноза, тесльо.От 1 юли цените на електроенергията за битови потребители е по висока.А би трябвало ниската цена от фотоволтаичните централи да сваля цената на електроенергията.
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    До 1.Това отлагане е добре дошло за мен,тесльо.От 20 години карам САМО нови автомобили,но засега подходяща електрическа баничарка на цена равна на петролна няма.еРифтър цена от 82217 до 94083 леваРифтър дизел 48577 леваЦените са от сайта на СФА.
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с отрицателните цени ще се пооправи когато и за домакинствата тока е пазарен в смисъл от пролетта до есента евтината тарифа да е дневната а скъпата нощната както е логично и би устройвало хората щото лятото най-много ток се ползва като пече заради охлаждането..
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да отложат евро 7 за 2030г и тогава да е частичната забрана за ДВГ и готово. Така или иначе повечето планират да спрат доброволно ДВГ до тогава а евро 7 нали мрънкат, че само отклонява инвестиции от електромобилността..